بعد از عمل بینی می توان پیرسینگ زد؟

فهرست مطالب

خیلی از افرادی که می خواهند بینی خود را عمل کنند ، نگران این هستند که پیرسینگ روی بینی آن ها خللی در عمل ایجاد کند. باید گفت این نگرانی ، تا حدی منطقی است! زیرا وجود هرگونه پیرسینگ نه تنها در بینی ، بلکه در هرجای دیگری از بدن در جراحی خطرناک است. پس پیش از عمل باید تمام پیرسینگ ها بیرون آورده شوند ؛ اما جز این مورد دیگر جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید بعد از بهبودی ، دوباره پیرسینگ را به جای خود برگردانده یا پیرسینگ جدید بزنید. در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد پیرسینگ و عمل بینی پاسخ داده ایم.

 

پیرسیتگ و عمل بینی + دکتر پریسا قاسمی

 

آیا در صورت سوراخ بودن بینی ، می توانم جراحی زیبایی بینی انجام دهم؟

پاسخ “بله” است. اگر پیرسینگ بینی داشته باشید ، باز هم می توانید عمل را انجام دهید. فرقی نمی کند که پیرسینگ در پره های بینی قرار دارد یا سپتوم ، در هر صورت وجود آن مانعی برای انجام جراحی نمی باشد. اما نکته مهم این است که قبل از عمل ، تمام پیرسینگ ها باید بیرون آورده شوند.

غضروفی که در انواع روش های پیرسینگ تحت تاثیر قرار می گیرد ، با جراحی بینی ارتباطی نخواهد داشت ، چه قصد انجام جراحی باز داشته باشید چه بسته. اگرچه در برخی از جراحی ها ، ممکن است جای پیرسینگ کمی تغییر کند. در این صورت شما همچنان می توانید پس از گذراندن زمان کافی برای بهبودی ، دوباره پیرسینگ بزنید و جای آن را اصلاح کنید.

پیرسینگ در قسمت های مختلف صورت روی عمل بینی تاثیر دارد؟

اگر تنها قصد عمل کردن بینی خود را داشته باشید ، دیگر پیرسینگ ها تاثیری روی عمل نخواهند داشت. اما در صورتی که چند عمل با هم ترکیب شده باشند ، ممکن است جای سوراخ ها تاثیر کمی روی جراحی داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید لیفت گونه را همراه با رینوپلاستی انجام دهید ، نباید روی گونه شما پیرسینگ باشد. البته همانطور که پیش تر نیز تاکید شد ، در اتاق عمل نباید هیچ گونه پیرسینگی در بدن شما باشد.

آیا پیرسینگ باید قبل از جراحی بینی برداشته شود؟

 

 

با اینکه عمل بینی کاری به پیرسینگ ندارد ، اما این بدان معنا نیست که نگه داشتن آن بدون مشکل است. اگر پیرسینگ بیرون آورده نشود ، ممکن است خطرات جدی برای شما ایجاد کند. برای مثال ممکن است از جای خود خارج شده و به داخل راه هوایی شما برود. همچنین در طول عمل ، یک پلیت (plate) به بدن بیمار وصل می شود که این پلیت ، به دستگاه کوتر متصل است. از این دستگاه که از حرارت و جریان برق استفاده می کند ، برای سوزاندن رگ یا تغییر شکل غضروف استفاده می شود.

در صورتی که یک شی فلزی (هر نوع فلزی ، طلا ، نقره ، استیل و غیره تفاوتی ندارد) مثل پیرسینگ ، النگو و غیره روی پوست باشد ، ممکن است سوختگی ایجاد شود. تنها فلزی که در حین عمل باید روی پوست باشد ، پلیت است.

خیلی از بیماران می پرسند که ایمپلنت دندان نیز می تواند باعث سوختگی شود؟ جواب خیر است. ایمپلنت دندان داخل فک قرار گرفته و با پوست ارتباطی ندارد ، به همین دلیل مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در مورد پلاتین هایی که در ارتوپدی استفاده می شوند نیز این موضوع صدق می کند.

گروه دیگری از بیماران می پرسند : اگر النگو از دست خارج نشود ، چه می شود؟ در چنین شرایطی ، دور تا دور النگو باند پیچیده شده و از زیر آن نیز یک تکه پلاستیک عبور داده می شود تا مشکل سوختگی احتمالی رخ ندهد.

بعد از عمل بینی چه زمانی می توان پیرسینگ را به جای خود برگرداند؟

بعد از جراحی ، بینی شما پانسمان شده و در گچ قرار می ‌گیرد ، بنابراین نمی توانید تا زمان برداشتن گچ پیرسینگ را سرجای خود برگردانید یا یک پیرسینگ جدید بزنید. با پیشرفت روند بهبودی و کاهش تورم، اگر سوراخ آن بسته نشده بود می توانید دوباره آن را به سر جای خود برگردانید.

چه زمانی برای پیرسینگ زدن بعد از عمل بینی بی خطر است؟

اگر می خواهید بینی خود را بعد از جراحی سوراخ کنید ، باید ابتدا با جراح خود مشورت نمایید. بعد از جراحی زیبایی بینی ، غضروف بینی شما تا زمانی که بتواند در موقعیت جدید خود قرار گیرد بسیار نرم و انعطاف پذیر خواهد بود.

سوراخ کردن بینی در این زمان ، ممکن است به طور دائمی به غضروف آسیب برساند. هنگامی که غضروف خیلی نرم باشد ، نمی تواند وزن پیرسینگ یا حلقه بینی را تحمل کند ، بنابراین باید کمی صبر کنید. بسیاری از جراحان توصیه می کنند حداقل هشت تا 10 هفته قبل از انجام هر گونه پیرسینگ منتظر بمانید ، در حالی که برخی دیگر مدت زمان طولانی تری را پیشنهاد می کنند.

برای دریافت بهترین پاسخ برای شرایط منحصر به فرد خود ، مستقیماً با دکتر عمل بینی خود صحبت کنید. اگر چه این انتظار می ‌تواند خسته‌ کننده باشد ، اما به یاد داشته باشید که انجام این کار فقط به امنیت شما کمک می‌ کند. این کار باید یکی از اساسی ترین اقدامات پیشگیرانه شما باشد ، زیرا به تازگی زمان و پول زیادی را برای تغییر شکل بینی خود صرف کرده اید و طبیعتا نمی خواهید با یک اشتباه کوچک ، تمام زحمات خود و جراح را به هدر دهید.

دکتر پریسا قاسمی - drparisaghasemi.com
دکتر پریسا قاسمی

من دکتر پریسا قاسمی ، تجربه بیش از هزار عمل بینی را در کارنامه خود دارم . بورد تخصصی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و دوره‌های تخصصی مختلفی را در داخل و خارج از کشور گذرانده‌ام. طی سال ‌های فعالیت حرفه ‌ای‌ ، بهبود کیفیت زندگی بیمارانم از طریق بهبود شکل و عملکرد بینی ، همواره هدف اصلی من بوده است. هر بیمار برای من یک داستان منحصر به فرد دارد و من با دقت و توجه به جزئیات ، تلاش می ‌کنم نتایجی طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌ های صورت ارائه دهم.

0 0 رای ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها