جراحی بینی استخوانی + دکتر پریسا قاسمی

فهرست مطالب

جراحی بینی استخوانی روی بینی هایی انجام می شود که معمولا پوست نازک و قوز ملایم و عقابی روی تیغه خود دارد. البته در بعضی از افراد ساختار بینی طوری می باشد که غضروف و استخوان بینی به یک اندازه هستند ؛ به این نوع بینی نیمه استخوانی گفته می شود. این عمل ویژگی هایی دارد که معمولا آن را از جراحی بینی گوشتی متمایز می کند ، برای مثال نتیجه زیباتری خواهد داشت و برگشت پذیر نیست. جراحی بینی براساس شکل ظاهری بینی به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می شود که در این مقاله سعی داریم در مورد گروه اول صحبت کنیم.

جراحی بینی استخوانی + دکتر پریسا قاسمی

جراحی بینی استخوانی در تهران

همانطور که می دانید، بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت به حساب می آید که در زیبایی نقش به سزایی دارد. گاهی اوقات می بینیم به دلیل نقصی که درشکل ظاهری بینی وجود دارد ، اجزای چهره تناسب مورد نظر را ندارند. به همین علت قطعا فرد به دنبال جراحی زیبایی می رود. بعد از انجام مشاوره با یک جراح بینی استخوانی خوب در تهران و مطمئن شدن از سلامت عمومی ؛ زیباجو می تواند برای جراحی اقدام کند.

اینگونه جراحی های زیبایی بهتر است توسط متخصص گوش و حلق و بینی و یک جراح پلاستیک با تجربه انجام شود تا بیمار دچار مشکلات تنفسی وعوارضی چون افتادگی نوک بینی و یا انحراف آن نشود. معمولا بهترین نتیجه از جراحی بینی استخوانی حاصل می شود ؛ زیرا این روند به علت پوست نازک و چربی کمتری که بینی دارد راحت تر انجام می شود و حالت برگشت و دفرمه شدن را ندارد. متدهای این رویکرد به خوبی می تواند بینی را از نظر شکل ظاهری تغییر اساسی داده و به زیباتر شدن صورت کمک کنند. بینی های استخوانی بهترین کاندید برای رینوپلاستی می باشند.

مراحل جراحی بینی استخوانی

مراحل جراحی بینی استخوانی عموماً شامل بررسی و آماده‌ سازی قبل از عمل، برش و دسترسی به استخوان‌ های بینی، ترمیم و تثبیت استخوان ‌های شکسته یا ضعیف و سپس بستن زخم ‌ها و بازسازی ناحیه عمل شده می‌ شود.
ایرادات بینی استخوانی که با عمل کردن بینی بهبود می یابند :

  • ایرادات بینی استخوانی را معمولاً با عمل جراحی تصحیح می کنند. این عمل ها ممکن است شامل اصلاح فرم بینی، انحراف سپتوم (جدار بینی)، کوچک کردن بینی یا افزایش اندازه بینی باشد. انواع دیگری از عمل های بینی نیز وجود دارد که بسته به نیازهای هر فرد متفاوت است.
  • پس از عمل جراحی بینی، معمولاً نیاز به زمان جهت بهبود و التیام دارید. دوره بازگشت به فعالیت های روزمره نیز به میزان عملیات و بهبود شما بستگی دارد. اما اگر عمل توسط یک جراح ماهر و با تجربه انجام شود و تمام توصیه های پس از عمل را رعایت کنید، احتمال بهبود شما افزایش می یابد.

فرق عمل بینی استخوانی زنانه (فانتزی ) با طبیعی

مدل زنانه ظریف تر با قوس بیشتر ولی در جراحی بینی طبیعی یا نچرال ؛ تیغه بینی صاف و بدون قوس می باشد.

اهداف مشخص برای جراحی بینی استخوانی

زیباجویان عزیز معمولا اهداف مشخصی را برای جراحی زیبایی بینی استخوانی دنبال می کنند و در پی آن به بهترین جراح بینی استخوانی در تهران مراجعه می نمایند. اغلب متقاضیان برای بهبود چهره تصمیم به جراحی می گیرند اما برخی از آن ها بر اثر ضربات وارده و یا معضلات مادرزادی ، دچار مشکلات عملکردی انحراف در بینی هستند و به ناچار به پزشک و جراح بینی مراجعه می کنند تا مشکل را حل کنند و تنفس خود را بهبود بخشند.

اما در این بین افرادی نیز هستند که ایرادی در صورتشان وجود ندارد ؛ اما با اینحال باز هم اصرار به عمل زیبایی بینی دارند. به طوری که به این امر نوعی اعتیاد پیدا کرده اند ، از تمام اجزای صورت خود ایراد می گیرند و همیشه به دنبال جراحی هستند.

ممکن است این افراد بعد از پروسه هم از نتیجه ناراضی باشند. در مواردی شخص دچار افسردگی است و برای فراموش کردن مشکل اصلی خود در زندگی به جراحی های پلاستیک پناه می آورد و بعد از خارج شدن از حالت غم و اندوه ، از جراحی بینی استخوانی در تهران و یا هر عمل دیگری پشیمان می شود. در اینگونه موارد پزشک باید با مشاوره فرد را ازانجام این رویکرد منصرف کند و یا او را به یک روانپزشک معرفی کند.

آیا عمل بینی استخوانی با لیزر امکان پذیر است؟

همانطور که می دانیم لیزردرمانی کاربرد های فراوانی دارد و برای تغییرات و زیبایی های پوستی انجام می شود. آنچه که مهم است این است که لیزرتراپی برای رینوپلاستی بیشتر یک شایعه و شعار تبلیغاتی است. در ساختار کلی بینی که از بافت مقاوم و استخوانی تشکیل شده نمی توان جراحی زیبایی بینی را با لیزر انجام داد ؛ اما برای تغییر در رنگ پوست و کاهش چربی اطراف این عضو می توان از لیزر استفاده کرد تا بینی کوچکتر به نظر برسد.

توجه داشته باشید نوعی لیزر وجود دارد که به لیزر CO2 شناخته شده است و برای درمان لک ، از بین بردن جای جوش و آکنه و همانطور که در بالا گفته شد تغییر رنگ پوست بینی انجام می شود و باعث می شود بینی زیباتر دیده شود.

✨ فیلم جراحی بینی استخوانی توسط دکتر پریسا قاسمی ✨

مشخصات بینی استخوانی

یکی از موثرترین شاخصه های جراحی بینی استخوانی ، مانور بهترین جراح بینی در تهران برای بهتر شدن نتیجه نهایی بر روی تیغه سخت بینی می باشد که در این جا به چند مورد اشاره شده است.

  • دارای استخوان و غضروف مقاوم
  • پوست نازک و قابل لمس
  • قوز برجسته عقابی شکل و یا برآمده
  • نوک بینی از پهنای کمتری برخوردار است.
  • دماغ استخوانی چربی کمتری نسبت به نوع گوشتی آن دارد.

عوارض جراحی بینی استخوانی

باید در نظر داشته باشیم که هر نوع پروسیجری ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. نکته خوشحال کننده این است که جراحی بینی گوشتی یا استخوانی عوارض آنچنانی ندارد ؛ فقط فرد در مواردی دچار آبریزش بینی و کبودی در ناحیه زیر چشم می شود که به مرور زمان این کبودی ها محو می شود. توجه داشته باشید در صورتی که برای انجام عمل بینی استخوانی در تهران به یک جراح ماهر مراجعه کرده باشید هیچ مشکلی رخ نخواهد داد.

راه های کاهش ورم بعد از جراحی بینی استخوانی

کاهش ورم پس از جراحی بینی استخوانی یک مرحله مهم در فرآیند ریکاوری است. برخی اقدامات و مراقبت‌های خاص می‌توانند به کاهش ورم کمک کنند. در ادامه نکاتی را برای کمک به کاهش ورم بعد از جراحی بینی آورده‌ایم:

استفاده از کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ یا گلوله‌های یخ در داخل یک کیسه پلاستیکی و پیچیده شده در حوله یا یک دستمال تمیز و قرار دادن آن در نواحی اطراف ناحیه جراحی شده می‌تواند به کاهش ورم و التهاب کمک کند. این کار را می‌توانید در هنگام استراحت در خانه انجام دهید.
اجتناب از محیط های گرم : هوای خنک به مهار فشار خون و تعدیل التهابات کمک می‌کند. بنابراین بهتر است از رفتن به محیط های گرم مثل سونا یا حمام آب گرم خودداری کنید.
استراحت کردن به اندازه مناسب: استراحت کردن به مدت مناسب در دوره‌های اولیه پس از جراحی اهمیت دارد. همچنین ، اجتناب از فعالیت‌های سنگین یا فعالیت های ورزشی که باعث وارد آمدن فشار به بینی می شود نیز به کاهش ورم کمک می‌کند.
مصرف داروهای ضدالتهاب: مصرف داروهای ضدالتهاب معمولاً توصیه می‌شود تا به کاهش التهاب و ورم کمک کند. با پزشک خود در مورد نوع و میزان داروهایی که می‌توانید مصرف کنید ، مشورت کنید.
استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا: استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در اتاقی که در آن در حال استراحت هستید می‌تواند به کاهش احتمال التهابات و بهبود کلیت فرآیند بازیابی کمک کند.

توجه داشته باشید که هر فرد و هر جراحی شرایط خاص خود را می تواند داشته باشد، بنابراین مهم است که توصیه‌ها و دستورات پزشک خود را دقیقاً دنبال کنید. همچنین، اگر وضعیت ورم به نظر تان غیرمعمول یا غیر عادی است یا با علائم دیگری همراه است، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

دوره نقاهت بعد از جراحی بینی استخوانی

دوره نقاهت پس از عمل کردن بینی استخوانی ممکن است نیازمند توجه و مراقبت های خاصی باشد. در طول این دوره، استراحت و مراقبت از بینی جراحی شده بسیار مهم است.

در این دوره، ممکن است شما تحت تاثیر معدودی عوارض مانند ورم، درد، خونریزی بینی یا احتمالاً احساس عدم راحتی و ضعف قرار بگیرید. اما باید به یاد داشته باشید که این علائم به مرور زمان تسکین خواهند یافت.

زمان لازم برای نقاهت پس از جراحی بینی استخوانی بستگی به ماهیت و جزئیات جراحی، عوارض شما، و توصیه های پزشکتان دارد.

از بین بردن قوز در جراحی بینی استخوانی

متدی که بیشتر از همه برای از بین بردن قوز به کار گرفته می شود ، استئوتومی نام دارد. این رویکرد از طریق ابزاری به نام استئوتوم صورت خواهد گرفت. این ابزار شبیه به مداد است و پزشک بعد از وارد کردن آن به زیر پوست ، به آرامی استخوان را برش می زند. زمانی که استخوان دماغ از بین برود ، می توان با ابزار دیگری به نام رسپ یا سوهان ، انحنای زیبایی به استخوان داد.

کم کردن پهنا در عمل بینی استخوانی

یکی از مشخص ترین مشکلات این عضو ، مخصوصا از نمای رو به رو پهن بودن آن می باشد. جراح قادر است تا با ایجاد شکستگی هایی کنترل شده روی استخوان ها ، از این پهنا کم کند. این تکنیک نیز استئوتومی نام دارد.

استئوتومی چگونه به انجام می رسد؟

در این متد که در جراحی بینی استخوانی کاربرد زیادی دارد ، از یک ابزار به نام چیزل بهره گرفته می شود. این وسیله برش هایی را روی استخوان ایجاد می کند تا دست جراح برای جا به جا کردن آن باز باشد.

بهترین مدل برای جراحی استخوانی بینی

این مدل از بینی ، به علت ویژگی هایی که دارد دست پزشک را باز گذاشته است. می توان در این عمل ، بینی را به هر یک از مدل های عروسکی ، طبیعی یا نیمه عروسکی تبدیل کرد. توجه داشته باشید در صورتی که بینی شما نیز استخوانی است ، بهترین و رضایت بخش ترین نتیجه را از جراحی بینی استخوانی به مدل فانتزی به دست خواهید آورد. دلیل آن هم این است که پوست این دسته از بینی ها نازک است و تغییرات زیبای ایجاد شده را می توان به راحتی مشاهده کرد. انتخاب یک جراح بینی استخوانی خوب در تهران ، در رسیدن به هدف شما را یاری خواهد کرد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی در تهران

  • بعد از جراحی بینی استخوانی از مایعات به خصوص آبمیوه های طبیعی و یا آب کرفس برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • غذا های جویدنی را به مدت 3 روز محدود کنید و از میکس غذا ها به صورت مایعات بهره بگیرید.
  • بلافاصله بعد از عمل به مدت 72 ساعت برای کاهش کبودی زیر چشم از کمپرس سرد استفاده کنید. معمولا بیمارستان پس از پایان کار یک کمپرس سرد عینکی را در اختیار شما قرار می دهد.
  • یک ماه و نیم و یا به مدت 6 هفته از انجام ورزش های شدید و به خصوص بلند کردن اجسام سنگین جدا خود داری کنید.
  • حتما با دهان باز عطسه کنید و به بینی فشار نیاورید.
  • از تخلیه کردن ترشحات بینی با فشار خودداری کنید.
  • طبق دستور بهترین دکتر عمل بینی استخوانی تهران و سر موقع از سرم شست و شو استفاده کنید.
  • داروهای تجویز شده را مرتب مصرف نمایید.

جراحی بینی استخوانی بدون تامپون

برای کسانی که به تازگی عمل بینی انجام داده اند لازم و ضروری است برای روند بهبودی و محافظت از بینی از چسب ، گچ و تامپون استفاده کنند.

جنس تامپون از پنبه یا گاز استریل است که موقع استفاده ، پزشک آن را آغشته به پماد تتراسایکلین می کند و همین امر باعث می شود که ترشحات بینی به راحتی جذب تامپون شود. اگر روزهای اول جراحی از تامپون استفاده نشود ترشحات بینی خشک می شوند ؛ در نتیجه طول درمان افزایش پیدا کرده مشکلات تنفسی رخ می دهند. البته در این زمان عمل تنفس باید از طریق دهان انجام شود و به دلیل خشک شدن لب و دهان حتما مایعات زیادی میل کنید. این تامپون باید توسط دکتر پریسا قاسمی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران و در مطب ایشان خارج شود.

البته امروزه استفاده از تامپون منسوخ شده و به جای آن از استنت و یا ایروی استفاده می شود که از جنس پلاستیک و سیلیکون می باشد و مشکلات تامپون را ندارد. داخل این سیلیکون ها حفره ای تعبیه شده است که می توان از بینی تنفس کرد ؛ استفاده از این استنت ها باعث می شود بینی مخصوصا روزهای اول فرم خود را به خوبی حفظ کند.

نمونه کار فوق العاده جراحی بینی استخوانی در تهران

 

آمادگی های قبل از عمل دماغ استخوانی

  • آزمایش و عکس هایی که پزشک برای جراحی بینی استخوانی تجویز می کند قبل از عمل انجام شود.
  • خانم ها برای روز عمل باید بدون آرایش و بدون کاشت ناخن باشند.
  • در انتخاب یک جراح بینی استخوانی خوب در تهران ، نهایت دقت را به خرج دهید.
  • آقایان موظف هستند روز پروسیجر بدون ریش و سبیل حاضر شوند.
  • 14 روز قبل از عمل مصرف از هر گونه داروی رقیق کننده خون بپرهیزید.
  • قبل از عمل جراحی بینی، زیورآلات و وسایل فلزی را از دسترس خود خارج کنید.

دفرمه شدن بینی های استخوانی

ممکن است در نا هنجاری های بینی ، شکل این عضو و تنفس دچار مشکل شود که البته جای نگرانی نیست ؛ با رینوپلاستی می توان مشکل را حل کرد ، فرم بینی را نیز اصلاح نمود و اعتماد به نفس را به شخص برگرداند.

 علائم ناهنجاری و دفرمه شدن بینی عبارت اند از :

  • مشکلاتی از قبیل ناهنجاری های ژنتیکی وجود دارد مانند شکاف کام که این مورد بیشتر از نقص بینی به چشم می آید.
  • برآمدگی نسبتا شایع بینی که اغلب استخوان و یا غضروف اضافی دارد.
  • متورم شدن شاخک های بینی که منجر به مسدود شدن راه های تنفسی می شود و فرد را دچار مشکل می کند .
  • بینی های زینی شکل که اغلب بر اثر ضربات وارده حاصل می شود.

تیروئید و جراحی زیبایی بینی استخوانی

سوالی که برای متقاضی پیش می آید این است که آیا این عمل با تیروئید پر کار و یا کم کار تداخلی دارد ؟ آیا تیروئید کم کار برای جراحی بینی کم خطر تر است و یا نوع پر کار آن ؟ اگر انجام این عمل برای افراد مبتلا به تیروئید عوارض دارد چگونه این عارضه ها را به حداقل برسانیم ؟

عمل های پلاستیک معمولا با استقبال بی نظیری توسط جوانان مخصوصا در ایران اتفاق می افتد بنابراین راه کارهایی برای افراد مبتلا به تیروئید وجود دارد که بدون خطر باشد.

تداخل بیهوشی برای بیماران تیروئید کم کار و یا پر کار

 بیهوشی برای مبتلایان به تیروئید پر کار نگران کننده است زیرا در جراحی بینی استخوانی بین داروهای این بیماری و داروی بیهوشی تداخل ایجاد می شود و ممکن است بعد از پایان کار ، فرد با تیروئید پر کار دچار کاهش سدیم خون ، افت ناگهانی فشار ، کاهش دم و بازدم و مشکلاتی از قبیل به اغما رفتن شود. همینطور بیماران با تیروئید کم کارممکن است به علت تاثیر مواد بیهوشی دچار حساسیت شوند و با خطراتی مانند افت فشار و کاهش ضربان قلب یا ایست قلبی مواجه شوند.

بیماران مبتلا به تیروئید باید تحت نظر پزشک معالج باشند و با مصرف دارو و انجام آزمایشات ، تیروئید خود را کنترل کرده و بعد اقدام به جراحی کنند.

عمل بینی استخوانی در تهران چقدر طول میکشد؟

کسانی که قصد انجام این پروسیجر را دارند سوالات متداولی را می پرسند که یکی از آن ها زمان این عمل می باشد. مدت زمان جراحی به نوع بینی بستگی دارد که اگر بینی غضروفی باشد ، نیاز به پیوند غضروف داشته باشد و یا نوع بینی گوشتی باشد نسبت به بینی های استخوانی زمان عمل جراحی طولانی تر خواهد بود. البته هر چقدر مهارت بهترین دکتر عمل بینی استخوانی در تهران بیشتر باشد به زمان کمتری نیاز است. هر عمل بینی ممکن است بین 1 تا 3 ساعت به طول بیانجامد. توجه داشته باشید سپتوپلاستی بین 30 تا 90 دقیقه زمان نیاز است.

هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران

معمولا این هزینه ها به نوع بینی ، ترمیمی یا اولیه بودن پروسه ، خدمات ارائه شده توسط پزشک و محدوده مطب پزشک بستگی دارد. جراحی های زیبایی بینی استخوانی و یا در کل هر نوع زیبایی برای بینی شامل پرداخت بیمه نمی شود ولی انحراف بینی که موجب نقص در عملکرد تنفسی می شود را بیمه تحت پوشش می گیرد. برای اطلاع از هزینه عمل بینی استخوانی در سال 1402 بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

دکتر پریسا قاسمی
دکتر پریسا قاسمی

من دکتر پریسا قاسمی ، تجربه بیش از هزار عمل بینی را در کارنامه خود دارم . بورد تخصصی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و دوره‌های تخصصی مختلفی را در داخل و خارج از کشور گذرانده‌ام. طی سال ‌های فعالیت حرفه ‌ای‌ ، بهبود کیفیت زندگی بیمارانم از طریق بهبود شکل و عملکرد بینی ، همواره هدف اصلی من بوده است. هر بیمار برای من یک داستان منحصر به فرد دارد و من با دقت و توجه به جزئیات ، تلاش می ‌کنم نتایجی طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌ های صورت ارائه دهم.

0 0 رای ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها