جراحی بینی ترمیمی همراه با نمونه کار فوق العاده

فهرست مطالب

بیشتر جراحان اتفاق نظر دارند که جراحی بینی به دلایل زیادی یکی از سخت ترین و چالش بر انگیزترین پروسیجرهای زیبایی می باشد. بینی یک ساختار پیچیده است و چون در وسط صورت قرار گرفته ، توجهات زیادی را به خود جلب می کند. این عمل که با نام ریویژن رینوپلاستی نیز شناخته می شود ، نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد تا ناهنجاری های بینی برطرف شوند و در عین حال ویژگی های عملکردی آن تا حد ممکن حفظ شوند. اما در برخی موارد به علت عدم مهارت جراح یا خطای پزشکی این مشکلات نه تنها درمان نمی شوند ، بلکه امکان دارد عارضه های بیشتری نیز رخ دهند. در این زمان شخص می تواند با کمک گرفتن از جراحی بینی ترمیمی این معضلات را رفع کند و به نتیجه دلخواه خود برسد. در ادامه مقاله بیشتر در این مورد توضیح داده ایم.

 

جراحی بینی ترمیمی - دکتر پریسا قاسمی

 

چرا مراجعه کنندگان به سراغ جراحی بینی ترمیمی در تهران می روند؟

این پروسیجر برای افرادی به کار گرفته می شود که پیش از این زیر تیغ جراحی زیبایی بینی در تهران رفته باشند و الان مایلند ظاهر و عملکرد آن را ارتقا دهند. توجه داشته باشید این دسته از اشخاص اغلب نمی دانند که امکان دارد عمل بینی ترمیمی با موفقیت کامل صورت نپذیرد و ناهنجاری های پیشین در آن بر طرف نشود. بافت اسکاری که در نتیجه عمل قبلی به وجود آمده نیز در این پروسه مشکل ایجاد می کند و می تواند رسیدن به نتیجه نهایی را محدود سازد. همچنین احتمال دارد در این جراحی لازم باشد از غضروف بهره گرفته شود تا غضروف آسیب دیده در پروسه قبلی ترمیم شود.

عارضه های پروسه عمل بینی ثانویه چگونه تشخیص داده می شوند؟

در طول ویزیت بهترین جراح بینی در تهران ابتدا در مورد علائمی که دارید از شما سوال می پرسد. برای معاینه داخل بینی ، ایشان از یک چراغ قوه پزشکی و گاهی اوقات یک ابزار مخصوص برای باز کردن حفره های بینی استفاده می کند. در برخی موارد نیز نقاط عمیق این عضو را با یک لوله چک می کند. حتی ممکن است بافت ها قبل و بعد از استعمال اسپری ضد گرفتگی بررسی شوند. بر اساس این معاینه ، انحراف بینی یا هر مشکل دیگری و همچنین شدت آن ها تشخیص داده می شود و سپس جراحی بینی ترمیمی صورت می پذیرد

جراحی بینی ترمیمی چه مزایایی دارد؟

  • بهبود ظاهر صورت با اصلاح بینی دفرمه: در طول این روند تمام ناهنجاری ها ، چه به خاطر وراثت به وجود آمده باشند و چه در نتیجه عمل پیشین باشنددر صورت امکان برطرف می شوند. در پایان کار تعادل چهره بهتر می شود.
  • راحت تر شدن تنفس: یکی از اهداف اصلی این جراحی این است که مشکلات تنفسی به وجود آمده را به کمترین حد ممکن برسانیم. به همین خاطر گاهی اوقات پزشک رینوپلاستی را همراه سپتوپلاستی به انجام می رساند تا تمامی التهاب ها و انسدادها را از بین ببرد.
  • متقارن کردن صورت: درست مثل پروسیجر اولیه ، جراحی بینی ترمیمی در تهران نیز برای اصلاح بینی کج ، فرورفتگی های روی آن ، نوک بینی افتاده ، پره های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ و غیره به کار گرفته می شود.
  • افزایش اعتماد به نفس: همانطور که پیش تر ذکر شد ، این عضو در وسط صورت قرار دارد و در نگاه اول همه توجهات را به خود جلب می کند. با داشتن یک بینی خوش فرم با اندازه متناسب ، چهره شما زیباتر به نظر می رسد و به همین طریق اعتماد به نفستان برای حضور در مجامع عمومی بیشتر می شود.

در عمل بینی ترمیمی چه اقداماتی انجام می شود؟

معمولا نیاز است تا غضروف از ذخایر تیغه بینی خود شخص یا در صورت نیاز از بانک غضروف ، دنده یا گوش به این عضو پیوند زده شود. معمولا ذخیره سپتوم کافی نیست و باید در جراحی بینی ترمیمی از ذخایر دیگر کمک گرفته شود. ناهنجاری های بافت نرم ، پل و نوک بینی نیز ممکن است نیاز به بافت هایی داشته باشند که به عنوان یک فیلر طبیعی دائمی عمل کنند. یکی از منابع عالی برای این بافت ، نوار گیج گاهی می باشد. برش های مورد نیاز در خط رویش مو ایجاد می شوند تا پس از اتمام روند جای زخم نمایان نشود.

با اینکه جراح تمام تلاش خود را می کند ، اما باز هم درصد موفقیت این رویکرد از رینوپلاستی اولیه پایین تر است. مهم است که شما از این امر اطلاع داشته باشید و بدانید که تقریبا هیچ پزشکی نمی تواند نتیجه صد در صدی را تضمین کند. البته که شما با انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی تهران و همچنین رعایت دستورات ایشان می توانید میزان موفقیت را تا حد زیادی بالا ببرید.

نکته: اگر عمل بینی اولیه را پیش پزشک دیگری انجام داده باشید ، می توانید برای رینوپلاستی ثانویه به یک پزشک متخصص مراجعه کنید ، اما حتما باید برای ویزیت مراجعه کنید.

✔ فیلم جراحی بینی ترمیمی تحت نظر دکتر قاسمی بهترین جراح بینی تهران

 

قبل از جراحی بینی ترمیمی باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

به این منظور نیاز است تا نکاتی اساسی را در نظر داشته باشید. ما در این مقاله برخی از این موارد را برای شما گرد آوری کرده ایم:

  • یک جراح جدید انتخاب کنید : برای اینکه دیگر نیازی به درمان دوباره نباشد ، بهتر است یک پزشک ماهر و با تجربه پیدا کنید که قادر باشد شما را به خواسته خود برساند.
  • سوابق پزشکی خود را آماده کنید : اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا به چیزی حساسیت دارید دکتر را مطلع سازید. همچنین بیماری هایی که از آن رنج می برید نیز جز مواردی هستند که حتما باید در پرونده شما درج شوند تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.
  • برای دوره نقاهت جراحی بینی ترمیمی در تهران برنامه ریزی کنید : این عمل چالش برانگیزتر است و پروسه درمان مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. به همین خاطر پیشنهاد می شود برای دو هفته استراحت آماده باشید و از یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود درخواست کنید در این مدت شما را همراهی کند تا نیازهای شما را بر طرف سازد. همچنین پیش از مراجعه به بیمارستان می توانید غذاهای مناسب را تهیه کنید تا حدالامکان از خانه خارج نشوید.
  • از نوشیدن الکل و مصرف دخانیات پرهیز کنید : تنباکو و الکل در بهبود زخم ها اختلال ایجاد می کنند و منجر به فشار خون بالا ، خون دماغ شدن ، التهاب بینی و غیره می شوند. به همین دلیل باید حداقل یک ماه پیش از این پروسیجر آن ها را کنار بگذارید.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون و دمنوش های گیاهی را قطع کنید : داروهایی مثل آسپرین و ایبوبروفن ، دمنوش های گیاهی و لاغری تنها باید با دستور و اجازه جراح مصرف شوند زیرا می توانند باعث خونریزی در حین و یا بعد از عمل شوند.

پروسه جراحی بینی ثانویه در تهران

همانطور که پیش تر مطالعه کردید این جراحی نسبت به بار اول خطر بیشتری دارد و چالشی تر است ؛ چون جراح باید برش ها را روی بافت های اسکار قبلی ایجاد کند و آن ها را تغییر دهد. مراحل این دو پروسیجر کاملا شبیه هم هستند ، تنها یک تفاوت دارند :

قدم اول : چون جراحی بینی ترمیمی تهاجمی است ، باید از بیهوشی عمومی بهره گرفته شود. این امر به عهده متخصص بیهوشی می باشد.

قدم دوم : چون استخوان بینی باید جا به جا و اصلاح شود ، بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران باید پوست را با بریدن ناحیه زیر سوراخ های بینی بلند کند.

قدم سوم : بسته به انتظارات شما و شدت مشکلات ، غضروف اضافی به ساختار دماغ اضافه می شود تا تیغه و پل مستحکم شوند ، راه های تنفسی باز شوند و یا فرم بینی بازیابی شود.

قدم چهارم : زمانی که اصلاحات در جراحی بینی ترمیمی انجام شدند ، دکتر پوست را به جای خود بر می گرداند ، آن را با بخیه های جذبی یا غیر جذبی می بندد و سپس اسپلینت و پانسمان را جای گذاری می کند. این عمل معمولا به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن نیست.

نمونه کار فوق العاده عمل بینی ترمیمی

رینوپلاستی ترمیمی بدون جراحی آیا امکان پذیر است؟

تزریق فیلر می تواند جایگزین مناسبی برای این روند باشد. برخی از افراد به هر دلیلی نمی خواهند یک بار دیگر سختی های این پروسیجر را به جان بخرند ، برای همین می توانند از این راه حل کمک بگیرند. این روش به طور کل دو نوع دارد ؛ دائمی و موقت. در بیشتر موارد بیماران ترجیح می دهند از مدل دائم آن استفاده کنند.

فیلر دائمی: تنها ماده ای که در این تکنیک استفاده می شود ، سیلیون است. این ماده بی رنگ ، شفاف و غلیظ از طریق یک سوزن خیلی نازک به بینی تزریق می شود. همین امر منجر به دقت بالا می شود. این رویکرد به این علت دائمی محسوب می شود که سیلیکون توسط بدن جذب نمی شود و برای همیشه در جای خود باقی می ماند. بدن این ماده را پس نمی زند ، بلکه آن را قبول می کند و یک دیوار میکروسکوپی دور آن می کشد.

مدل موقت: این نوع بهتر شناخته شده است چون بسیاری از پزشکان آن را حتی در بزرگ کردن لب ها و افزایش حجم از دست رفته صورت نیز به کار می گیرند. محلول استفاده شده در این مدل معمولا سالین (آب نمک) است ، شما زیباجویان عزیز می توانید با این روش ابتدا نتیجه نهایی را مشاهده کنید و اگر از آن راضی بودید ، به روش دائمی روی بیاورید.

شاید برای شما نیز سوال باشد که چه مدت بعد از جراحی بینی ترمیمی می توان از فیلر استفاده کرد؟ بهبودی کامل از این پروسه حدود چند ماه طول می کشد ، بنابراین بهتر است تا این زمان هیچ اقدامی نکنید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کرده باشید. پس از این مدت با مشورت پزشک می توانید برای تزریق فیلر اقدام نمایید. این رویکرد منافعی را با خود به همراه دارد. برای مثال بر خلاف عمل بینی ، نتیجه همان لحظه مشخص می شود و این پروسه در مطب صورت می گیرد. به علاوه نیازی به استراحت و گذراندن دوره نقاهت نیز ندارد ؛ چون عموما تورم و کبودی رخ نمی دهد!

ریکاوری بعد از عمل بینی ترمیمی تحت نظر دکتر قاسمی

پس از اتمام جراحی بینی ترمیمی ، شما به اتاق ریکاوری منتقل می شوید تا در آن جا تحت نظر قرار بگیرید. در صورتی که مشکلی رخ ندهد ، چند ساعت بعد می توانید همراه یکی از آشنایان خود به خانه بروید. توجه داشته باشید که در این زمان به علت عوارض داروی بیهوشی مثل گیجی ، قادر به رانندگی نیستید و این کار حتما باید توسط فردی دیگر انجام شود. مدت زمان بهبودی بسته به گستردگی جراجی بینی ترمیمی ، نوع پوست و مراقبت هایی که خود شخص انجام می دهد ، حدودا شش هفته به طول می انجامد. البته شما می توانید با رعایت برخی توصیه های دکتر پریسا قاسمی بهترین جراح بینی ترمیمی تهران این مدت را کوتاه تر کنید. برای مثال:

  • آب کافی بنوشید
  • داروهای تجویزی را طبق دستور و سر موقع بخورید
  • تا زمانی که به طور کامل خوب نشدید ، از مصرف دخانیات بپرهیزید
  • یک رژیم غذایی سالم را پیش بگیرید و غذاهای نرم و با فیبر بالا میل کنید
  • تا یک هفته بعد از جراحی بینی ترمیمی هنگام خواب سر را بالاتر از بدن قرار دهید
  • از انجام فعالیت های شدید مثل دویدن ، شنا کردن ، بلند کردن وسایل سنگین و غیره بپرهیزید

چگونه ورم بعد از عمل بینی ترمیمی را کاهش دهیم؟

بلافاصله بعد از جراحی شما باید اقدامات لازم برای به حداقل رساندن تورم و التهااب را انجام دهید. بهترین جراح بینی ترمیمی تهران از شما می خواهد به اندازه کافی استراحت کنید و در زمان دراز کشیدن ، با استفاده از چند بالش سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. یک کمپرس سرد را بر روی پیشانی و گونه ها قرار دهید. این کار را در فواصل 20 دقیقه ای به انجام رسانید. باید دقت کنید که در اثر قرار دادن کمپرس ، فشاری به صورت شما وارد نشود.

بعد از عمل بینی ترمیمی بر روی بینی گچ گرفته می شود ؛ این کار به کاهش یافتن تورم کمک می کند. به هیچ وجه اسپلینت یا گچ بینی را دستکاری نکنید. بعد از یک هفته با مراجعه به مطب بهترین دکتر عمل بینی ترمیمی تهران ، گچ بینی برداشته خواهد شد. اگر اجرای این مراحل برای کنترل تورم کفایت نکند باید به یک جراح بینی ترمیمی خوب در تهران اطلاع دهید. وی در صورت نیاز روش های دیگر را انجام خواهد داد. در جراحی بینی ترمیمی جای زخم برجای مانده از عمل بینی اولیه ممکن است باعث تشدید تورم شود. در صورت بروز چنین شرایطی جراح تزریق کورتون را برای کمک به کاهش تورم و پشتیبانی از روند بهبود تجویز می کند.

چه مدت بعد از عمل اولیه می توان جراحی بینی ترمیمی انجام داد؟

حتی اگر نتیجه جراحی بینی اولیه شما بلافاصله بعد از فرایند برایتان نا امید کننده بوده و رضایت بخش نباشد باید حداقل یک سال منتظر بمانید تا بتوانید مجدداً تحت جراحی برای اجرای فرایند عمل بینی ثانویه قرار بگیرید. در طول چند ماه اول بعد از جراحی اولیه بخش عمده ای از تورم فروکش می کند ولی برای فروکش کردن تمام تورم باید حداقل یک سال منتظر ماند.

بعلاوه تقریباً یک سال طول می کشد تا بافت جراحی شده محکم شود. بافت اسکار محکم می تواند در توانایی جراح برای اجرای اصلاحاتی که به دنبال آن هستید محدودیت ایجاد کند. همین امر اهمیت دقت در انتخاب یک جراح بینی ترمیمی خوب در تهران را بیشتر مورد تاکید قرار می دهد.

آیا چسب زدن بعد از جراحی بینی ترمیمی ضروری است ؟

پس از جراحی بینی ترمیمی (رینوپلاستی) ، ممکن است پزشک شما به شما توصیه کند که از چسب‌ برای پشتیبانی از بینی پس از عمل استفاده کنید. چسب زدن به بینی اغلب به منظور کاهش تحرک بینی ، کاهش تورم ، و حفظ شکل جدید بینی استفاده می‌شوند.

برخی از پزشکان ممکن است استفاده از چسب را توصیه نکنند، اما از نظر برخی دیگر این چسب‌ها به بیماران کمک می‌کنند تا بهتر و سریع‌تر بهبود یابند.مهمترین نکته این است که شما باید به توصیه‌های پزشک خود پایبند باشید و هر گونه سوال یا نگرانی خود را با او مطرح کنید. هر فرد و هر جراحی ، بر اساس نیازها ی بیمار ، از الگوی خاصی تبعیت می کند.

جراحی بینی ترمیمی - دکتر پریسا قاسمی

تیپ پلاستی در جراحی بینی ترمیمی

تیپ پلاستی (Tip Plasty) یکی از عناصر مهم در جراحی بینی ترمیمی یا رینوپلاستی است که به منظور تغییر شکل و اندازه نوک بینی انجام می‌شود. این فرآیند معمولاً به‌منظور بهبود شکل و تعادل بینی ، افزایش هماهنگی با سایر اجزای صورت ، یا رفع مشکلات بر جای مانده از جراحی بینی اولیه انجام می‌شود.

مراحل اصلی تیپ پلاستی به شرح زیر است

بررسی نوک بینی: پزشک بررسی دقیقی از نوک بینی شما را انجام می‌دهد. او از اطلاعات به دست آمده در پی بررسی جزئیات نوک بینی شما ، اندازه ، شکل و موقعیت آن برای تعیین نقاط ضعف و اقداماتی که می توان برای بهبود دادن وضعیت ان انجام داد ، استفاده می کند.
برنامه‌ریزی عمل: پس از بررسی ، پزشک برای بهبود نوک بینی شما برنامه ریزی های لازم و ترسیم طرح درمان را انجام می‌دهد. این شامل تصمیم‌گیری در مورد تغییرات شکل ، اندازه ، یا زوایای نوک بینی است.
انجام عمل: در طول جراحی بینی ، پزشک به مناطق مختلف نوک بینی دسترسی دارد و تغییرات مورد نظر را انجام می‌دهد. این ممکن است شامل کاهش یا افزایش حجم ، تنظیم زاویه‌ها ، یا تقویت ساختارهای نرمی نوک بینی باشد.
تیپ پلاستی می‌تواند به طور مستقل یا همزمان با دیگر فرآیندهای جراحی بینی انجام شود. مشورت با پزشک و تعیین اهداف و تغییرات دقیق در نوک بینی به دلیل تفاوت در نیازهای فردی هر بیمار ، بسیار مهم است.

چگونه بهترین جراح بینی ترمیمی تهران را انتخاب کنیم؟

گاهی ایرادات موجود در نتیجه جراحی بینی اولیه بسیار جزئی بوده و می توان اصلاح آنها را مجدداً به دست همان جراح که عمل بینی اولیه تان را انجام داده است سپرد. ولی در برخی موارد نتیجه جراحی اولیه بسیار نا امید کننده است و این الزام را بوجود می آورد که با انجام یک تحقیق جامع و کامل، فرایند عمل بینی ثانویه خود را به دست پزشک جراحی بسپارید که از مهارت ، دانش و تجربه کافی برای خلق یک نتیجه چشم نواز برخوردار بوده و بتواند ایرادات ناهنجار بر جای مانده از عمل بینی اولیه را درمان کند.

دکتر پریسا قاسمی ، انتخاب جراح را مهم مسئولیت برای بیمار برای تحقق هدف دستیابی به یک نتیجه چشم نواز و تحسین برانگیز مورد تاکید قرار می دهد. دقت در انتخاب یک جراح بینی ترمیمی خوب در تهران ضامن به حقیقت پیوستن رویای داشتن یک بینی زیبا و رهایی از حس نا امید کننده جراحی اولیه ناموفق می باشد.

چند بار می شود جراحی بینی ترمیمی را انجام داد؟

با اینکه نمی توان یک عدد مشخص برای این مسئله اعلام کرد ، اما دست جراح کامل باز نیست و با محدودیت هایی مواجه خواهد شد. دلیل آن هم این است که با هر بار انجام ریویژن رینوپلاستی ، عوارض بیشتری رخ خواهند داد. مثلا شانس بروز نکروز و عفونت بالاتر رفته و خونرسانی به بافت ها مختل خواهد شد. به همین دلیل است که باید حین انتخاب بهترین جراح ترمیم بینی تهران ، بیشترین دقت را به خرج دهید. در ادامه عواملی که تعیین می کنند چند بار می توانید عمل ترمیمی بینی انجام دهید را ذکر کرده ایم :

میزان پیچیده بودن جراحی

خود این رویکرد به اندازه کافی پیچیده هست. حال با هر بار ترمیم کردن ، به پیچیدگی آن افزوده می شود. هرچقدر این پیچیدگی بالاتر باشد ، تغییرات سخت تر اعمال می شوند. البته اینکه کدام قسمت بینی نیاز به تغییر دارد نیز روی این مسئله تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال تصور کنید که اولین جراحی بینی ترمیمی در تهران برای بهبود تنفس انجام شده باشد و حال ، به منظور بهبود نوک آن اقدام به جراحی کرده باشید. در این دو عمل دو قسمت متفاوت بینی دستخوش تغییر خواهند شد ، بنابراین به احتمال زیاد عارضه های مشابهی نخواهند داشت.

انتظارات بیمار

همانطور که گفته شد ممکن است دست پزشک در ایجاد تغییرات بسته باشد. خود بیمار نیز باید این محدودیت ها را درک کرده و انتظارات منطقی از نتیجه پروسیجر داشته باشد. با هرباری که زیر تیغ جراحی می روید ، باید انتظارات خود را بر اساس آن تغییر دهید. در نظر داشته باشید جراح شما هر چقدر هم که با مهارت باشد ، ممکن است برخی از مشکلات بینی ترمیم نشوند.

💭 سوالات متداول جراحی بینی ترمیمی

نتیجه عمل ترمیمی بینی ، طبیعی خواهد بود؟

هدف اصلی از انجام این رویه ، این است که عملکرد بینی بهبود یافته ، فرم آن طبیعی به خود بگیرد و به حالت قبل از عمل خود بازگردد. شما می توانید قبل از انجام این پروسه ، در مورد انتظارات خود با پزشک صحبت کنید ؛ اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در نهایت ایشان با توجه به محدودیت ها و ساختار بینی شما ، فرم نهایی را برای آن بر می گزیند.

در عمل بینی ترمیمی به استفاده از گرافت نیاز است؟

این موضوع ، به تغییراتی که باید روی بینی اعمال شود بستگی دارد. در صورتی که حفره های بینی بیش از حد کوچک شده باشند و یا زمانی که ارتفاع دماغ از حالت معمولی کمتر شده باشد ، به استفاده از گرافت نیاز است. در چنین شرایطی ، جراح بینی ترمیمی خوب در تهران از غضروف دنده ، گوش یا بانک غضروف استفاده می کند.

جراحی بینی ترمیمی محدودیت سنی دارد؟

از آنجایی که عمل بینی به صورت کلی نباید قبل از کامل شدن رشد استخوان ها ، یعنی زیر 18 سال برای آقایان و زیر 15 سال برای بانوان انجام شود ؛ بنابراین رینوپلاستی ترمیمی نیز طبیعتا بعد از این زمان به انجام خواهد رسید.

جراحی ترمیمی بینی خطرناک است؟

درست مثل عمل اولیه ، این پروسه نیز با خطرات و ریسک هایی همراه است. عفونت ، ایجاد جای زخم ، از دست دادن حس بویایی و تورم از این دست مشکلات می باشند.

هزینه عمل ترمیم بینی در تهران چقدر است؟

این فرآیند نیز یک جراحی ماژور تلقی می شود بنابراین هزینه آن در حدود عمل قبلی خواهد بود. البته برای اطلاع از هزینه های دقیق این پروسیجر ، نیاز است تا به یک جراح ماهر ترمیم بینی مراجعه نمایید.

دکتر پریسا قاسمی
دکتر پریسا قاسمی

من دکتر پریسا قاسمی ، تجربه بیش از هزار عمل بینی را در کارنامه خود دارم . بورد تخصصی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و دوره‌های تخصصی مختلفی را در داخل و خارج از کشور گذرانده‌ام. طی سال ‌های فعالیت حرفه ‌ای‌ ، بهبود کیفیت زندگی بیمارانم از طریق بهبود شکل و عملکرد بینی ، همواره هدف اصلی من بوده است. هر بیمار برای من یک داستان منحصر به فرد دارد و من با دقت و توجه به جزئیات ، تلاش می ‌کنم نتایجی طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌ های صورت ارائه دهم.

0 0 رای ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی بزرگی
علی بزرگی
7 ماه قبل

سلام بینی من دوبار تا حالا عمل شده ولی بازم مشکل داره
شما جراحی بینی برای بار سوم رو قبول می کنید؟

دکتر پریسا قاسمی
دکتر پریسا قاسمی
7 ماه قبل
پاسخ به  علی بزرگی

سلام خیر