جراحی بینی فانتزی یا عروسکی برای چه کسانی مناسب است؟ | دکتر پریسا قاسمی

فهرست مطالب

عمل بینی در میان جوامع مختلف و به خصوص نسل جدید از محبوبیت بالایی برخوردار است و امروزه نه تنها بانوان ، بلکه آقایان نیز مایل به رفع نقص ها و ایرادات چهره خود هستند. این عمل انواع زیادی دارد و دست شخص برای انتخاب آن ها باز است. در حالی که بسیاری از زیباجویان مایلند در پایان کار از یک چهره طبیعی و متعادل بهره مند شوند ، برخی دیگر می خواهند تاثیر عمل بینی در صورتشان بیشتر نمایان شود ، به همین دلیل به سراغ جراحی بینی فانتزی می روند. در این مقاله بیشتر در مورد نحوه انجام این پروسیجر و مزایا و معایب آن توضیح داده ایم.

جراحی بینی فانتزی - دکتر پریسا قاسمی

کدام مدل بینی برای من مناسب تر است؟

یکی از مواردی که بیشتر مراجعه کنندگان را نگران می کند ، این است که باید به سراغ کدام مدل از این پروسه رفت؟ آن ها بیشتر وقت خود را صرف جستجوی سایت های اینترنتی می کنند و نتایج دیگر بیماران را بررسی می نمایند. آشنایی با انواع شکل های بینی کمک زیادی به رفع استرس قبل از جراحی بینی فانتزی می کند.

گاهی اوقات فرد یک مدل را با تاثیرپذیری از تبلیغات انتخاب می کند ؛ فارق از اینکه آن نتیجه با صورت خود شخص همخوانی دارد یا خیر. این دسته به پزشک اصرار می ورزند که طبق خواسته هایشان عمل کند اما در انتها از تصمیم خود پشیمان می شوند. نکته ای که در این امر باید در نظر داشته باشید این است که شکل صورت و ساختار بینی مدل با شما یکسان باشد.

بینی طبیعی

در این مدل ، بینی بعد از رینوپلاستی عادی به نظر می رسد. در واقع بهترین دکتر بینی تهران طبیعی ترین پروسیجر را اجرا می کند. در نوع نرمال بر خلاف جراحی زیبایی بینی فانتزی ، زاویه بین لب و بینی بین 90 تا 95 درجه می باشد. این رویکرد برای اشخاصی که بینی عقابی دارند مناسب تر است. بیشتر افراد نوع طبیعی را می پسندند چون مصنوعی به نظر نمی رسد و به شکلی متناسب وسط صورت قرار گرفته است. البته بیشتر مردان به سراغ این جراحی می روند. شاید مهم ترین مزیت این روند این باشد که افرادی که در آینده ملاقات می کنید متوجه نخواهند شد که بینی شما عملی است.

بینی فانتزی

این مدل ، طوری طراحی شده که از نوع طبیعی بینی قابل تشخیص باشد. در نتیجه جراحی بینی فانتزی در تهران نوک بینی بالا می رود ، اندازه آن کوچک شده و تیغه آن قوس دار می شود. در این رویه زاویه بین لب بالا و بینی 110 تا 130 درجه است. دماغ فانتزی بیشتر میان بانوان طرفدار دارد تا آقایان.

بینی نیمه فانتزی

در این مدل جراح سعی می کند ویژگی های دو روش قبلی را با هم ترکیب کند. بدین ترتیب دماغ هم فانتزی محسوب می شود هم طبیعی. در این تکنیک سعی می شود اندازه و شکل بینی با دیگر اجزا در تناسب باشد ؛ اما نوک آن نسبت به شکل طبیعی کمی بالاتر و قوس آن نیز بیشتر خواهد بود.

در طول جراحی بینی فانتزی چه کارهایی انجام می شود؟

دکتر پریسا قاسمی ، بهترین دکتر عمل بینی فانتزی تهران به منظور ایجاد تغییرات و کوچک کردن اندازه بینی ، ابتدا باید این عضو را مورد ارزیابی قرار دهد. باید توجه داشت که دکتر نباید بینی را بیش از اندازه کوچک کند ، چون این موضوع می تواند منجر به بروز مشکلات تنفسی در بیمار شود. در عمل بینی فانتزی دکتر تمرکز خود را روی نوک بینی می گذارد تغییرات را روی این ناحیه اعمال می کند. به طور کل ایشان نوک بینی را بنا به اجزای صورت و سلیقه زیباجو ، گرد یا تیز می کند. همچنین کمی آن را بالا می کشد تا شکلی عروسکی به آن بدهد.

توصیه های لازم در مورد عمل بینی عروسکی

داشتن بافت و غضروف مستحکم در دماغ ، همچنین داشتن پوستی نازک از ملزومات این پروسه محسوب می شوند. به یاد داشته باشید زیباجویانی که بینی استخوانی با صورتی کوچک و ظریف دارند داوطلب مناسب تری برای این روند می باشند. افرادی که مایل به بهره مندی از این رویکرد هستند نباید جراح را تحت فشار بگذارند تا بینی آن ها را بیش از حد کوچک کند ، باید توجه داشته باشید که جراح در این امر تخصص دارد و بهتر است تشخیص این موضوع را به او بسپارید.

اگر شما نیز از آن دسته مراجعه کنندگانی هستید که بینی گوشتی با پوستی ضخیم دارند ، توصیه می شود به سراغ جراحی بینی طبیعی بروید و جراحی بینی فانتزی را فراموش کنید.

جراحی بینی فانتزی برای چه صورت هایی مناسب است؟

خیلی از افراد به فکر این هستند که بینی خود را در تهران به فرم عروسکی عمل کنند ، اما در این مورد شک دارند و دوست دارند بدانند که یک بینی فانتزی به چه صورت هایی میاد؟ باید اذعان داشت که این شک بی دلیل نیست ، زیرا رینوپلاستی به مدل فانتزی برای همه صورت ها مناسب نیست! برای مثال این مدل از دماغ بیشتر برای افرادی مناسب است که صورت کوچک با ویژگی های ظریفی دارند ؛ در این صورت زمانی که بینی کوچک و سر بالا شود یک هارمونی زیبا میان اعضا ایجاد می گردد.

 

مورد دیگر ، نوع پوست متقاضی جراحی بینی عروسکی می باشد. اگر شما از دسته افرادی هستید که بینی استخوانی دارند ، گزینه مناسب تری برای این جراحی می باشید چرا که این دسته از بینی ها استخوان محکم تری دارند و به دلیل نازک بودن پوست ، تغییرات ایجاد شده به شکل بهتری نمایان می گردند.

در کل می توان بیان کرد تشخیص اینکه چه مدل بینی برای چه فردی مناسب است به عهده بهترین جراح بینی فانتزی در تهران می باشد. ایشان ویژگی های چهره مراجعین خود را بررسی کرده و با در نظر گرفتن تناسب و هارمونی آن ، بهترین مدل را برایشان تعیین می نماید. در انتها در صورتی که جراحی بینی فانتزی برای بیمار مناسب نباشد ، پزشک او را از نظر خود مطلع می سازد ، اما در انتها این بیمار است که برای فرم دماغ خود تصمیم گیری خواهد کرد.

این نکته را گوشه ذهن خود داشته باشید ؛ در صورتی که در نتیجه عمل بینی فانتزی بین اعضای صورت ناهماهنگی ایجاد شود و مدل عروسکی برای چهره شما نامناسب باشد ، نه تنها نتیجه چشم نواز نخواهد بود بلکه از زیبایی صورت فرد نیز کاسته می شود.  بنابراین توصیه اکید می شود در این مورد حتما به یک جراح ماهر بینی فانتزی مراجعه کنید و به نظرات ایشان پایبند باشید.

شش ماه پس از جراحی بینی فانتزی

عیوب عمل بینی فانتزی

همیشه و در همه حال ، کوچک بودن اندازه بینی منجر به زیباتر شدن چهره نمی شود. تجربه نشان داده اغلب افرادی که متمایل به عمل کردن بینی خود به شکل عروسکی هستند ، دماغ بزرگی دارند و می توان با اصلاح دیگر بخش ها ظاهر بینی را نیز بهبود بخشید. برای مثال اگر یک نفر فکر کوچک یا عقب رفته داشته باشد ، بهترین جراح بینی فانتزی تهران می تواند با بزرگ کردن و یا جلو آوردن آن از طریق عمل یا فیلر ، کاری کند بینی در ظاهر کوچک تر به نظر برسد.

همانطور که پیش تر ذکر شد ، بسیاری از بیماران اصرار دارند که اندازه این عضو از حد معمول کوچک تر شود. اما این دسته از این موضوع اطلاع ندارند که بینی نقشی حیاتی در تنفس دارد و کوچکترین اشتباه می تواند یک نفس راحت را از ما بگیرد. بنابراین اگر اندازه از حدی کوچکتر شود و یا سوراخ های آن تنگ شوند ، تنفس از راه بینی با مشکل مواجه می شود و امکان دارد شخص با سرفه ، تنگی نفس و انسداد بینی مواجه شود.

به دلیل شدت تغییرات ایجاد شده در بینی های عروسکی ، امکان اینکه بعدا در صورت پشیمان شدن از نتیجه بتوانید شکل نهایی را تغییر دهید بسیار پایین است. اما این کار را می توان به راجتی روی یک بینی طبیعی انجام داد. پس قبل از نهایی کردن تصمیم به خوبی فکر کنید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

در جراحی بینی فانتزی بیشتر احتمال دارد که اسکار تشکیل شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که حتی ممکن است گوشت اضافه نیز ایجاد شود ، بنابراین هنگام ارزیابی جراحان مختلف و انتخاب آن ها باید بیشترین دقت را به خرج دهید تا با مشکلاتی از این دست رو به رو نشوید.

اقدامات قبل از جراحی بینی عروسکی

بعد از اینکه دکتر پریسا قاسمی ، جراح بینی فانتزی خوب در تهران را برگزیدید ، باید برای برگذاری یک نشست خصوصی به مطب او مراجعه کنید. در طی این ویزیت تمامی مدارک و آزمایشات خود را در دست داشته باشید و آن را در اختیار دکتر قرار دهید. همچنین اگر سوالی داشتید آن را مطرح کنید تا اضطراب خود را از بین برده و به شکلی کامل از روند عمل زیبایی بینی فانتزی و مزایا و معایب آن آگاه شده باشید. جراح نیز وظایفی را در قبال شما به عهده دارد. برای مثال ایشان باید ساختار این عضو را به دقت معاینه کنند تا بهترین راه حل را برای آن پیدا کنند. شاید دیده باشید که به منظور مقایسه نتیجه قبل و بعد ، از صورت عکس برداری شود.

در قدم بعدی ، از راهنمایی های پزشک بهره مند می شوید. ممکن است ایشان داروهایی را برای شما تجویز کنند ، شما را از مصرف داروهای قبلی منع کنند و یا دوز آن ها را تغییر دهند. همچنین توصیه اکید تمامی جراحان برا این است که در حدود یک ماه و نیم تا دو ماه قبل از مراجعه به بیمارستان ، استعمال سیگار و محصولات حاوی نیکوتین را کنار بگذارید تا در حین انجام جراحی بینی فانتزی و یا بعد از آن با مشکل حادی رو به رو نشوید. علاوه بر دخانیات ، در مصرف مشروبات الکلی نیز محدودیت خواهید داشت.

نکته ای که بیشتر بانوان باید آن را در نظر بگیرند ، این است که روز عمل ، به هیچ عنوان آرایش نکنند و از زیور آلات استفاده نکنند. همچنین روی ناخن نباید لاک و مواد کاشت وجود داشته باشد ، چرا که در اندازه گیری علائم حیاتی بیمار طی پروسیجر اختلال ایجاد می کند.

بعد از عمل بینی فانتزی

در این مرحله بیمار توسط کادر درمان به اتاق ریکاوری منتقل می شود تا در این محیط تحت نظارت قرار گیرد. سپس زمانی که مراجعه کننده هوشیاری خود را به دست آورد و مشکل دیگری کشف نشد ، می توان او را مرخص کرد تا به خانه برود. البته که این کار توسط خود بیمار انجام پذیر نیست و یک نفر دیگر باید او را به مقصد برساند. پیشنهاد می شود این فرد معتمد در یکی دو روز ابتدایی نیز همراه زیباجو بماند تا نیازهای فردی او را برطرف کند.

طبق توصیه های بهترین جراح بینی فانتزی در تهران ؛ باید توجه داشته باشید که غذاهای سفت و ترد جز ممنوعیات می باشند و به شدت تاکید می شود از مواد خوراکی مثل پوره سیب زمینی ، سوپ ، پودینگ و در کل خوراکی های نرم استفاده کنید تا دهان و بینی خیلی تکان نخورند. در این مدت باید هنگامی که قصد خوابیدن کردید ، دو بالش را زیر سر خود بگذارید تا با این اقدام ، بخش زیادی از ورم را کاهش داده باشید. به منظور مراقبت هر چه بیشتر از زخم های جراحی بینی فانتزی نیز نباید پانسمان را به هیچ وجه خیس کنید و به هنگام استحمام پشت خود را به دوش کنید.

مدل بینی فانتزی طبیعی چیست؟

بینی فانتزی یکی از انواع متنوع مدل هایی در جراحی بینی است که به دلیل خاص بودن تغییراتی که در حین اجرای آن در طول عمل در بینی ایجاد می شود ، آن را اندکی از مدل های دیگر متمایز تر کرده است. برای مثال ، اندازه کوچک بینی و قوس محسوس روی پل بینی و نیز نوک سربالا و زاویه باز بین بینی و لب بالا ، از مشخصه های اختصاصی این مدل بینی است. اینکه جراحی بینی فانتزی طبیعی به چه معنی است و آیا چنین مدلی وجود دارد یا خیر در ادامه توضیح داده شده است.
بله ، مدل بینی فانتزی طبیعی ، مدلی است که در آن در عین حفظ مشخصه های ویژه این مدل ، تغییرات به گونه ای به دست جراح بینی در این عضو داده می شود که نهایتاً هارمونی در سطح بسیار بالا را بین بینی و سایر مولفه های صورت ایجاد کند به طوریکه وقتی به بینی جراحی شده با این مدل نگاه می کنیم ، روی صورت بیمار ، کاملاً طبیعی به نظر برسد و هیچ نشانه ای از جراحی شدن یا مصنوعی بودن در آن مشاهده نشود.
بدون شک اجرای چنین نتیجه ای با این سطح از قابلیت به مهارت سطح بالایی در جراح بینی فانتزی نیاز دارد و به همین دلیل ، اهمیت دقت عمل به خرج دادن در انتخاب جراح ، خصوصاً زمانی که قصد داریم بینی مان با این مدل های یونیک جراحی شود ، بالاتر می رود.
یک جراح خوب بینی ، صرفنظر از اینکه قرار است بینی با چه مدلی جراحی شود ، در تمامی فرایندهای جراحی خود ، خلق یک نتیجه طبیعی و نچرال را هدف قرار می دهد.

چند نکته برای اینکه دوره ریکاوری راحت تر طی شود

در این قسمت ، چند مورد را ذکر کرده ایم تا نقاهت جراحی بینی فانتزی را با سرعت و سهولت بیشتری پشت سر بگذارید.

دستورات بهترین جراح بینی فانتزی تهران را رعایت کنید

اولین و مهم ترین نکته ، رعایت توصیه ها و پیشنهادات پزشک می باشد. این دستورات شامل داروهایی که باید مصرف کنید ، زمان مصرف آن ها ، نحوه خوابیدن ، زمان و شیوه استحمام ، مراقبت از زخم ها و غیره می شود.

شرایط بدن خود را در نظر بگیرید

بهترین دکتر عمل بینی فانتزی تهران می تواند وضعیت سلامتی شما را از بیرون مشاهده کند ، اما تنها خود شما می توانید شرایط و احساسات درونی خود را درک کنید. به بدن خود گوش دهید ، در صورتی که احساس کردید مشکلی پیش آمده است ، حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

سر خود را بالا نگه دارید

خوابیدن به پهلو بعد از جراحی بینی فانتزی نه تنها باعث ایجاد احساس ناراحتی می شود ، بلکه زمان بهبودی را طولانی تر می کند و تورم و کبودی را بیشتر می کند. مهم تر از همه ، ممکن است شکل و ظاهر بینی را بهم بریزد! به همین خاطر باید تا شش هفته بعد از این عمل ، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و تنها به پشت بخوابید.

از کمپرس سرد کمک بگیرید

در هفتاد و دو ساعت اولیه بعد از این پروسیجر ، برای کمک به کاهش تورم از یک کمپرس سرد یا یخ بهره بگیرید. فقط مراقبت باشید که کیسه یخ را به صورت مستقیم روی صورت نگذارید و اول آن را در یک حوله بگذارید. همچنین این کمپرس باید روی گونه ها و تنها اطراف بینی قرار گیرد ، از قرار دادن آن به صورت مستقیم روی دماغ خودداری کنید.

دکتر پریسا قاسمی
دکتر پریسا قاسمی

من دکتر پریسا قاسمی ، تجربه بیش از هزار عمل بینی را در کارنامه خود دارم . بورد تخصصی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و دوره‌های تخصصی مختلفی را در داخل و خارج از کشور گذرانده‌ام. طی سال ‌های فعالیت حرفه ‌ای‌ ، بهبود کیفیت زندگی بیمارانم از طریق بهبود شکل و عملکرد بینی ، همواره هدف اصلی من بوده است. هر بیمار برای من یک داستان منحصر به فرد دارد و من با دقت و توجه به جزئیات ، تلاش می ‌کنم نتایجی طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌ های صورت ارائه دهم.

0 0 رای ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها