عمل بینی به روش پیزوسرجری | مزایا و معایب

فهرست مطالب

دستگاه پیزو اولتراسونیک روشی نوین است که در سال‌ های اخیر در جراحی‌ های بینی از آن استفاده می شود. با این روش ، می ‌توان به کمک دستگاه‌ های پیشرفته استخوان ‌های بینی را به دقت شکل داد و زاویه و موقعیت آن‌ ها را تغییر داد. اگر از شکل بینی خود رضایت ندارید و به عمل زیبایی بینی فکر می‌ کنید ، تکنیک ‌های مدرن مانند پیزوسرجری بینی به شما امکان می ‌دهند تا به راحتی به بینی ‌ای که همیشه آرزوی آن را داشته ‌اید، دست یابید. البته به یاد داشته باشید که هیچ برتری خاصی نسبت به روش معمولی وجود ندارد و هر دو روش می توانند نتایجی زیبا را به شما هدیه دهند.

 

 

پیزوسرجری بینی چیست؟

در جراحی ‌های با قلم و چکش ، شکل ‌دهی به استخوان ‌ها با استفاده از سوهان‌ های دستی و برش‌ های استخوانی به نام استئوتوم انجام می ‌شود. در جراحی ‌های مربوط به بینی ، معمولاً نیاز است که استخوان‌ های دیواره کناری بینی برش داده شوند و زاویه آن‌ ها تغییر کند. این دستگاه این کار را با دقت بسیار بالا انجام می ‌دهد و می ‌تواند شکل ‌دهی استخوان ‌ها را دقیقاً مطابق با طرح ‌های برنامه ‌ریزی شده پیش از جراحی به انجام برساند.

تفاوت بین جراحی بینی با پیزوسرجری و قلم و چکش

در عمل بینی با قلم و چکش ، دو برش در کناره های بالایی بینی ایجاد شده و توسط قلم چکش ، بینی شکسته می شود. زمانی که از دستگاه پیزو استفاده می شود ، پوست بینی باید به صورت کامل از استخوان جدا شده و کنار زده شود.

یکی از مزیت های پیزوسرجری بینی این است که برشی روی پوست به وجود نخواهد آمد. به یاد داشته باشید هر موقع بعد از جراحی در قسمت بالایی بینی جای برش داشتید ، به این معنی است که از روش قلم چکش استفاده شده است.

اما به هیچ عنوان نیازی به نگرانی نیست چون جای این برش ها باقی نخواهد ماند. دوران نقاهت این دو روش نیز تفاوتی با هم نخواهد داشت.

از مزیت های عمل بینی با قلم و چکش ، این است که نیازی به باز شدن پوست بینی نیست و اتصالات پوست به استخوان از بین نخواهد رفت. در این روش می توان از روی پوست تغییرات را انجام داد.

در مورد اینکه کدام روش به دیگری برتری دارد ، طبق نظر دکتر قاسمی هیچکدام به دیگری ارجحیت ندارد و بسته به مهارت پزشک جراح بینی در استفاده از هر کدام از روش ها بستگی دارد.

علم پشت فناوری پیزوسرجری

روش‌ های اولتراسونیک فقط بر استخوان تأثیر می‌ گذارند و بر عروق ، بافت‌ های نرم ، مخاط یا بافت ‌های غضروفی که در مجاورت استخوان قرار دارند ، تأثیری ندارند. فرکانس ‌های عملکرد دستگاه طوری طراحی شده ‌اند که فقط برای برش و شکل‌ دهی به استخوان مناسب باشند.

خطرات و عوارض بالقوه عمل بینی به روش پیزوسرجری

  • گرم شدن نوک دستگاه : نوک دستگاه‌ های پیزوسرجری ممکن است در حین کار داغ شوند ، بنابراین ضروری است که در طول عمل ، به طور مداوم خیس نگه داشته شود. لازم است که این کار با دقت فراوان و به کمک پرستار انجام شود تا از تماس دستگاه با پوست و بافت ‌های زیرین جلوگیری شود ؛ در غیر این صورت ، ممکن است سوختگی روی پوست ایجاد شود.
  • هزینه‌ های اضافی جراحی : دستگاه‌ های اولتراسونیک پیزو از برندهای مختلف با کیفیت ‌ها و قیمت‌ های متفاوتی در دسترس هستند. این امر باعث می ‌شود که جراح در طول جراحی به دستگاه و همچنین به کمک پرستار وابسته باشد ، که می‌ تواند منجر به افزایش هزینه‌ های جراحی شود.

هزینه پیزوسرجری بینی در تهران

کشور و شهری که جراحی در آن انجام می‌ شود ، نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد. برای مثال قیمت پیزوسرجری بینی در تهران نسبت به شهرهای دیگر بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ، تجربه جراح و کیفیت بیمارستان و تیم جراحی نیز از دیگر عوامل موثر بر هزینه جراحی هستند. 

 

برای اطلاع دقیق از هزینه عمل بینی به روش پیزوسرجری ، با شماره زیر تماس بگیرید.
09056645893

 

آیا من برای جراحی بینی با تکنیک پیزوسرجری مناسب هستم؟

این ابزار به طور خاص برای شکل ‌دهی به استخوان بینی طراحی شده است و بنابراین تنها بیمارانی که نیاز به کوچک کردن یا تنظیم استخوان ‌های بینی دارند ، برای این روش مناسب هستند. این نیازها می‌ توانند شامل کاهش قوز بینی ، تنظیم انحرافات یا ناهنجاری ‌های استخوانی و باریک کردن بخش میانی استخوان باشند.

پیزوسرجری بینی برای تغییر شکل نوک بینی و غضروف مناسب نیست ، زیرا این قسمت‌ ها معمولاً با تکنیک‌ های بخیه و پیوند تنظیم می‌ شوند. دستگاه پیزو نمی‌ تواند غضروف را برش یا تغییر شکل دهد ، زیرا تنها تراکم بالای استخوان اجازه انتقال انرژی را می ‌دهد. بنابراین اگر تنها نیاز به جراحی نوک بینی دارید، این تکنیک روش مناسبی نیست.

یک نکته مهم دیگر این است که عمل بینی با پیزوسرجری باید با روش باز انجام شود و امکان استفاده از آن در روش بسته یا داخل بینی وجود ندارد. دلیل این موضوع این است که ابزارهای مورد استفاده در این روش به اندازه کافی بلند نیستند و برای شکل‌ دهی به استخوان‌ها با پیزو ، نیاز به دید مستقیم روی استخوان‌ها وجود دارد.

دکتر پریسا قاسمی - drparisaghasemi.com
دکتر پریسا قاسمی

من دکتر پریسا قاسمی ، تجربه بیش از هزار عمل بینی را در کارنامه خود دارم . بورد تخصصی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و دوره‌های تخصصی مختلفی را در داخل و خارج از کشور گذرانده‌ام. طی سال ‌های فعالیت حرفه ‌ای‌ ، بهبود کیفیت زندگی بیمارانم از طریق بهبود شکل و عملکرد بینی ، همواره هدف اصلی من بوده است. هر بیمار برای من یک داستان منحصر به فرد دارد و من با دقت و توجه به جزئیات ، تلاش می ‌کنم نتایجی طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌ های صورت ارائه دهم.

0 0 رای ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها