جراحی بینی گوشتی همراه با فیلم | دکتر پریسا قاسمی

مثل تمامی مدل های جراحی بینی ، برای رفع عیب و ایرادهای ظاهری و عملکردی بینی های گوشتی نیز از یک پروسیجر تهاجمی به نام جراحی بینی گوشتی بهره گرفته می شود. در کل می توان بینی را به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم بندی کرد. ما در این مقاله از دکتر پریسا قاسمی بهترین جراح بینی گوشتی در تهران قصد داریم ویژگی های این نوع و اطلاعات مربوط به این نوع عمل را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ؛ پس با ما همراه باشید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر پریسا قاسمی
جراحی بینی گوشتی - دکتر پریسا قاسمی

ویژگی های شاخص بینی گوشتی

در این مدل از دماغ ، یک لایه چربی در قسمت زیرین پوست وجود دارد که برای مدت طولانی قادر است ادما (مایعاتی که تورم را به همراه می آورند) را در درون خود نگه داری کند. از مشخصه های دیگر ، می توان به پوست ضخیم و چرب اشاره کرد که معمولا منافذ روی آن نیز باز می باشند. غضروف و استخوان نیز در بینی های گوشتی ضعف دارند و نوک آن بزرگ است ، به همین دلیل پره ها نیز باز به نظر می رسند.

البته باید در نظر داشت جراحی بینی گوشتی نسبت به نوع استخوانی آن با دشواری بیشتری رو به رو است. معمولا زمانی که میزان غدد چربی زیر پوست زیاد باشد ، پزشکان توصیه می کنند این دسته از افراد در رژیم غذایی خود از نمک کمتری استفاده کنند تا این چربی کاهش یابد و سپس دوباره برای عمل به مطب بهترین جراح بینی گوشتی تهران مراجعه کنند تا از نتیجه زیباتری بهره مند شوند.

چه افرادی صلاحیت انجام عمل بینی گوشتی را دارند؟

مسلما هر کس که بخواهد قادر نخواهد بود این عمل را به انجام رساند. تشخیص این مورد به عهده جراح می باشد. نکته اولی که حائز اهمیت می باشد این است که شخص داوطلب باید از لحاظ فیزیکی و روانی در سلامت کامل به سر ببرد ؛ زیرا برای مثال اگر شما به هر یک از بیماری های مزمن مثل دیابت یا هموفیلی مبتلا باشید در روند جراحی بینی گوشتی و دوره نقاهت پس از آن با مشکل مواجه خواهید شد. سلامت روان نیز از این جهت مورد توجه است که بسیاری از زیباجویان تحت تاثیر تبلیغات و یا نظرات دیگران دست به این کار می زنند تا مورد پذیرش همگان قرار گیرند ، به همین خاطر اغلب بعد از اتمام کار از تصمیم خود پشیمان خواهند شد.

نکته دوم این است که شخص دخانیات و مشروبات الکلی مصرف نکند و به آن ها اعتیاد نداشته باشد. سیگار کشیدن خون را رقیق می کند و در حین عمل بینی گوشتی یا بعد از آن منجر به خونریزی می شود. همچنین اثر الکل نیز در خون باقی می ماند ، به همین خاطر احتمال دارد اختلالاتی را در بیهوشی ایجاد کند. پس در نتیجه شما به عنوان یک متقاضی رینوپلاستی ، باید انتظارات و توقعات واقع بینانه ای داشته باشید و از جراح بینی انتظار معجزه کردن نداشته باشید.

نکته سوم ، سن بیماران است. عمل بینی گوشتی در سنین پایین صورت نمی پذیرد و در دختران بعد از 16 سالگی و پسران پس از 18 سالگی انجام می شود تا رشد استخوان ها به نهایت خود رسیده باشد.

نمونه کار فوق العاده جراحی بینی گوشتی توسط دکتر قاسمی

آیا می توان در جراحی بینی گوشتی از چربی کاست؟

برخی از پزشکان اعتقاد دارند می توان با کم کردن این غده ها ، هم ظاهری زیباتر به این عضو بخشید و هم چربی آن را کاهش داد. البته باید در گوشه ذهن خود داشته باشید که با برداشتن این غدد امکان افتادگی نوک آن بالا می رود ، پس برای حل این مشکل دکتر پریسا قاسمی بهترین جراح بینی گوشتی تهران به لایه های پوست کورتون تزریق می کند. البته این متد در تمامی بینی ها قابل اجرا نیست و نتیجه آن به تبحر دکتر وابسته خواهد بود.

نوع بینی ، چه اثری روی جراحی آن خواهد گذاشت؟

شاید بتوان گفت مهم ترین نکته میزان ضخامت پوست باشد. شاید پوست تیغه را به خوبی پوشش دهد ، اما در کوچک کردن اندازه بینی محدودیت ایجاد می کند. به همین دلیل است که اصلاحات بینی استخوانی نسبت به گوشتی راحت تر می باشد. شاید رفع ایرادات ظاهری خیلی در این مورد محسوس نباشد ؛ به همین دلیل امکان دارد از گرافت های غضروف کمک گرفته شود تا غضروف و استخوان بالاتر قرار گیرند و نوک بینی تیزتر شود.

دقت کنید که در جراحی زیبایی بینی گوشتی اولیه قوز بینی برداشته شود و غضروف ها اصلاح شوند ، به همین خاطر بافت اسکار تشکیل شود و نوک آن پهن تر به نظر برسد. در این موارد نیاز است تا جراحی بینی ترمیمی صورت پذیرد. این عمل که زمان کوتاه تری به طول می انجامد ، لایه چربی جدید تشکیل شده با ضخامت 1 تا 3 میلی متر حذف می شود تا کانتورهای زیباتری تشکیل شود.

نمونه کارهای قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران

 

چه مراحلی در عمل بینی گوشتی صورت می پذیرد؟

در قدم اول به منظور اینکه بیمار هیچ دردی احساس نکند و در راحتی کامل باشد ، از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی کمک گرفته می شود. تشخیص این مورد به عهده جراح است. داروی بیهوشی عمومی از طریق تزریق درون وریدی یا به وسیله ماسک تنفسی به بدن وارد می شود. این امر توسط متخصص بیهوشی انجام می شود و در طول جراحی بینی گوشتی ، ایشان تمامی علائم حیاتی شما مثل ضربان قلب ، فشار خون و غیره را زیر نظر می گیرند تا در صورت بروز هر گونه مشکل آن را با اقدامات فوری رفع کنند.

پس از بیهوشی ، نوع برش تعیین می شود که ما از روش باز بهره می گیریم. در روش باز ابتدا برشی در کلوملا ( ناحیه ای که دو سوراخ را از هم جدا می کند ) ایجاد می شود و پوست بینی بلند می شود تا بهترین جراح بینی گوشتی تهران به تمامی بخش ها و قسمت های آن دسترسی و دید کامل داشته باشد. پس از آن اقدام به ایجاد تغییرات مورد نظر می کند. این تغییرات در ادامه توضیح داده شده اند :

مشکلات عملکردی

عمل زیبایی بینی گوشتی تنها به منظور زیباسازی به کار نمی رود ، بلکه در حین این پروسه می توان بسیاری از عارضه هایی که در زندگی عادی ما نیز مشکل ایجاد کرده اند را برطرف نمود. انحراف سپتوم ( تیغه وسط بینی ) که منجر به بروز مشکلات تنفسی می شود از این دست عارضه ها می باشد.

کاهش اندازه

دلیل بسیاری از بیماران برای جراحی بینی گوشتی ، کم کردن اندازه آن است. البته باید در نظر داشته باشید با اینکه در گذشته بیشتر افراد خواهان یک بینی بسیار کوچک و سر بالا بودند ، اما امروزه استانداردهای زیبایی تغییر یافته و ترجیح داده می شود این عضو در تناسب با دیگر اجزا باشد تا یک ظاهر فوق العاده به ارمغان آید.

کم کردن ضخامت پوست

طی این رویکرد ، چربی ها و بافت هایی که به لایه زیرین پوست متصل هستند برداشته می شوند. البته باید نهایت دقت در عمل بینی گوشتی اعمال شود تا آسیبی به رگ های خونی غشا میانی وارد نشود و گردش خون بدون مشکل باقی بماند.

تقویت غضروف

همانطور که پیش تر ذکر کردیم ، این نوع از بینی غضروف و استخوان قدرتمندی ندارد . به همین دلیل باید به وسیله غضروف های بخش هایی از بدن خون بیمار مثل گوش و دنده تقویت شود. زمانی که امکان پیوند غضروف وجود نداشته باشد ، از بانک غضروف کمک گرفته می شود. این نکته را نیز پیش تر بیان کردیم که چون احتمال افتاده شدن نوک هست ، باید با این روش شکل زیباتری به این عضو بخشید و ساختار آن را نیز قوی تر کرد.

پس از اتمام عمل بینی گوشتی در تهران

در انتهای رینوپلاستی ، زخم ها و شکاف های ایجاد شده توسط بخیه های جذبی و غیر جذبی بسته می شوند. اگر نوع بخیه جذبی نباشد ، باید یک هفته تا ده روز بعد از جراحی بینی گوشتی به مطب مراجعه نمایید تا این بخیه ها بدون درد و خونریزی توسط پزشک کشیده شوند. در صورت نیاز تامپون یا اسپلینت داخل بینی قرار می گیرد تا به شکل جدید آن استحکام بخشد.

در مرحله بعد بیمار به اتاق ریکاوری منتقل شده تا به طور کامل هوشیاری خود را به دست آورد و تحت نظر قرار گیرد تا مشکلات احتمالی رخ ندهند. در صورتی که مشکلی نبود ، شخص چند ساعت بعد مرخص شده و می تواند به خانه برود.

نکات مهم بعد از جراحی بینی گوشتی

در این زمان ، باید توجه داشته باشید که به علت عوارض جانبی داروی بیهوشی ، گیج هستید و نمی توانید رانندگی کنید و خود را به منزل برسانید. لذا نیاز است از قبل با یکی از اعضای خانواده یا آشنایان خود هماهنگ کرده باشید تا به دنبال شما بیایند و در خانه از شما مراقبت کنند. در طی این مدت باید از انجام فعالیت های شدید نیز پرهیز کنید ، پس تا می توانید وقت خود را به استراحت اختصاص دهید و از انجام کارهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

دکتر پریسا قاسمی بهترین جراح بینی گوشتی در تهران همچنین توصیه می کنند در رژیم غذایی خود نیز دقت به خرج دهید و تا چند روز غذاهای نرم و آبکی مثل سوپ و پوره سیب زمینی میل کنید. البته در نظر داشته باشید فیبر داخل این مواد غذایی زیاد باشد تا به یبوست دچار نشوید ، یبوست موجب می شود هنگام دفع به خود فشار وارد کنید و همین امر منجر به باز شدن بخیه ها و مشکلات جبران ناپذیری می شود.

فیلم عمل بینی گوشتی توسط دکتر پریسا قاسمی

انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

همانطور که پیش تر نیز اطلاع کسب کردید ، بینی گوشتی دارای ویژگی های شاخصی مثل پوست ضخیم و چربی زیاد می باشد ، همین موارد این عمل را به یکی از چالش برانگیزترین و دشوارترین جراحی های زیبایی مربوط به صورت تبدیل کرده است. دقیقا به همین دلیل است که برای انجام آن ، باید به سراغ یک جراح خوب بینی گوشتی در تهران بروید و تا در انتها نه تنها از نتیجه ای فوق العاده بهره مند شوید ، بلکه با عوارض کمتری نیز دست و پنجه نرم نمایید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر قاسمی

 

در صورتی که بینی شما نیز گوشتی است ، پس باید توجه داشته باشید که پزشک جهت اعمال تغییرات و اصلاح ایرادات این نوع از دماغ ، باید نهایت دقت را به خرج داده و در ایجاد کانتورهای جدید ، ظرافت به خرج دهد. افرادی که بینی گوشتی دارند ، غضروف آن ها ضعیف است و می توان به راحتی آن را با انگشت جا به جا کرد. همین موضوع ، از دلایلی است که جراحی بینی گوشتی را سخت تر کرده است.

بهترین جراح بینی گوشتی تهران باید در حین پروسیجر ساختارهای این مدل دماغ را با بهره گرفتن از متدهای مناسب و به روز تقویت نماید تا قادر به پشتیبانی از شکل جدید باشند. پزشک باید به استفاده از گرافت تسلط کامل داشته باشد تا نواقص آن را به خوبی برطرف نماید. از دیگر شاخصه های یک بینی گوشتی ، پره های باز آن می باشد که با استفاده از تکنیک هایی مثل برش پره ها ، می توان آن را جمع تر کرد و ظاهری زیباتر به آن بخشید. در صورتی که یک جراح خوب بینی گوشتی در تهران را انتخاب نکرده باشید ؛ احتمال اینکه سوراخ های بینی نامتقارن شوند و یا بافت اسکار در محل جراحی تشکیل شود ، بالا میرود. بنابراین دقت کافی را در این امر به عمل رسانید.

بعد از عمل ، بینی گوشتی باز می گردد؟

یکی از موضوعاتی که ذهن بسیاری از بیماران را به خود مشغول کرده و باعث نگرانی آن ها شده است ، برگشت پذیر بودن بینی گوشتی می باشد. در پاسخ ، باید خیال شما را راحت کنیم. در گذشته ، تکنیک های جراحی بینی گوشتی به اندازه امروز پیشرفت نکرده بودند. اما امروزه با پیشرفت هایی که در این زمینه حاصل شده است احتمال بازگشت بینی به حداقل و یا حتی صفر رسیده است.

اما باید به یاد داشته باشید که بینی های گوشتی ، استخوان و غضروف ضعیفی دارند و در عمل بینی گوشتی بیشتر پوست و پره ها دچار تغییرات خواهند شد. به همین خاطر طبیعی است که نوک دماغ کمی به سمت پایین مایل شود. البته غیر از این تغییر جزئی ، تغییر دیگری رخ نخواهد داد و می توانید به صورت دائمی از نتیجه آن لذت ببرید.

البته بهترین جراح بینی گوشتی تهران می تواند با بخیه زدن غضروف ها به شکل اصولی و صحیح ، همچنین استفاده از پیوند غضروف به این عضو استحکام بخشد و از افتادگی آن جلوگیری کند.

ورم بعد از جراحی بینی گوشتی

به دلیل اینکه پوست بینی های گوشتی از ضخامت بیشتری برخوردار است ، تورم نیز در آن ها بیشتر دیده خواهد شد. البته باید توجه داشت که در حدود هشتاد درصد این تورم بعد از یک ماه و 90 درصد آن طی شش ماه اول رفع می شود. اما تا برطرف شدن صد در صدی تورم ، به چیزی حدود یک سال و  نیم زمان نیاز است.

در این زمان می توانید اقدامات توصیه شده توسط دکتر بینی گوشتی را به انجام رسانید تا این عارضه کاهش یابد. برای مثال می توانید از چسب بینی استفاده کرده و سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. نکته قابل توجه این است که باید صبور باشید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

سن مناسب برای جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی گوشتی بر حسب شرایط هر فرد ، متفاوت است. این جراحی یکی از فرایند های پر طرفدار است و خوشبختانه محدودیت سنی خاصی برای افرادی که از نظر جسمی از سلامت کامل برخوردار هستند وجود ندارد ، اما برای نوجوانان لازم است که رشد مولفه های بینی آن ها به اتمام رسیده باشد تا بتوانند تحت این فرایند ، جراحی شوند.
رشد جسمی در دختران و پسران متفاوت است. بینی در دختران تا سن شانزده سالگی و برای پسران تا سن هجده سالگی تقریباً به رشد کامل خود می رسد.

جراحی بینی گوشتی در بزرگسالان

با افزایش سن ، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و همین امر موجب میشود که خیلی خوب نتواند با شکل جدیدی که در حین عمل ، در چارچوب بینی ایجاد شده است ، سازگار شود. البته نوع پوست در افراد مختلف ، یکسان نمی باشد ولی بهترین زمان برای انجام این عمل ، وقتی است که بینی به رشد رسیده و پوست آن از خاصیت ارتجاعی بالایی برخوردار است.
به طور کلی رینوپلاستی برای بینی ها گوشتی و سایر انواع بینی ، برای افراد در هر سنی قابل اجرا بوده و می توان به کمک آن برای بهبود ظاهر ، افزایش اعتماد به نفس و بالا بردن عزت نفس اقدام کرد
معمولاً بیشترین سن برای انجام عمل بینی دهه ششم زندگی است ، زیرا بعد از این سن خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست به مقدار بسیار زیادی کاهش یافته و نمی توان در فرم بینی تغییرات زیادی ایجاد کرد.
اگر متقاضی عمل بینی گوشتی هستید و ایرادات ظاهری بینی تان ، برای شما دغدغه آور شده است ، بهترین راهکار برای کسب اطلاعات مفید در خصوص جنبه های مختلف این جراحی از جمله سن ، مراجعه به یک پزشک ماهر و با تجربه جهت مشاوره و دریافت اطلاعات مفید می باشد.

مدل‌های مختلف جراحی بینی گوشتی

 جراحی بینی گوشتی می‌تواند علاوه بر رفع نواقص موجود به هدف زیبایی بیشتر و نزدیک شدن مدل بینی به افراد سلبریتی نیز انجام بگیرد؛ بنابراین انواع مختلفی از رینوپلاستی بینی گوشتی یعنی مدل طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی وجود دارد که در ادامه آنها را بیشتر بررسی می‌کنیم. در این بین مدل طبیعی طرفداران بیشتری میان مردان دارد و مدل‌های فانتزی و نیمه فانتزی توجه خانم‌ها را بیشتر جلب کرده است.

جراحی بینی گوشتی فانتزی

 مدل فانتزی یا همان عروسکی بینی دارای ویژگی‌های اغراق آمیزی می‌باشد که بینی را از حالت طبیعی خارج می‌کند. در این مدل، قوس زیادی روی پل بینی ایجاد می‌شود و بنابراین نوک بینی تا حد زیادی به سمت بالا قرار می‌گیرد تا جایی که زاویه بین نوک بینی و لب بالایی به طور معمول به 105 درجه می‌رسد. در این روش، بینی و سوراخ‌های آن تا حد زیادی کوچک شده و نوک آن نیز تیز می‌شود. از آنجایی که این روش نیاز به تغییرات پیچیده و ظریفی دارد، غضروف بینی باید قوی بوده و همچنین پوست آن نیز نازک باشد تا این تغییرات جزئی بتواند به خوبی به نمایش گذاشته شود. با توجه به این که بینی‌های گوشتی هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارند بنابراین گزینه مناسبی برای جراحی از این طریق نمی‌باشند.

عمل بینی گوشتی طبیعی 

 در عمل بینی گوشتی به روش طبیعی، اندازه بینی مقداری کوچک می‌شود و ممکن است جراح قوس بسیار ظریفی نیز روی پل آن ایجاد کند اما این تغییرات به شکلی نیست که بینی از حالت طبیعی خود خارج شود و اگر کسی شما را ببینید احتمالاً متوجه نشود اصلاً عمل بینی انجام داده اید.

عمل جراحی بینی گوشتی نیمه فانتزی

 جراحی بینی نیمه فانتزی درواقع مدلی بینابین طبیعی و فانتزی می‌باشد به طوری که ویژگی‌های هر دو مدل را دارد. در جراحی بینی گوشتی به روش نیمه فانتزی، اندازه بینی کوچک‌تر می‌شود و قوسی نیز روی پل آن ایجاد می‌گردد اما این تغییرات نه به شدت مدل فانتزی است و نه به اندازه مدل طبیعی نامحسوس می‌باشد.

نظرات

0 0 رای ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها