جراحی بینی کج

فهرست مطالب

کج بودن بینی ، زمانی رخ خواهد داد که این عضو در یک راستای صاف و عمودی قرار نداشته باشد. درجه این منحرف بودن می تواند با توجه به علت آن متفاوت باشد. از جمله دلایلی که منجر به بروز این معضل می شوند می توان حوادث ناگوار ، جراحی بینی و یا وجود مشکلات مختلف مادرزادی را نام برد. این مشکل نه تنها روی زیبایی تاثیر گذار است و باعث نامتقارن شدن چهره خواهد شد ، بلکه در مواردی که شدید باشد باعث تشکیل مشکلات مربوط به تنفس نیز خواهد شد. این دست از افراد باید به سراغ جراحی بینی کج بروند تا هر چه سریع تر از شر این عارضه رهایی یابند. با دکتر پریسا قاسمی همراه باشید تا از نکاتی مفید مطلع گردید.

جراحی بینی کج + دکتر پریسا قاسمی

فاکتورهایی که روی کجی بینی اثر می گذارند

پیش از اینکه به عمل بینی کج فکر کنید ، باید به شکلی کامل درک کنید که چه عاملی باعث می شود این عضو از جای خود تکان بخورد و به سمت کج شدن رود. اگر بخواهیم کلی گویی کنیم ، باید گفت که کج بودن دماغ خود به دو دسته تقسیم می شود. در دسته اول مشکلاتی در ساختار استخوان ها ، بافت ها و غضروف ها بروز می نماید و به همین علت کج شدن رخ خواهد داد. بینی بعد از مواجهه با این عامل ها ، شکل S ،  I یا O مانند به خود خواهد گرفت. موارد تاثیرگذار روی این موضوع ، در زیر آورده شده اند :

  • وجود تومور در این عضو
  • عفونت های مزمن و شدید
  • ناهنجاری های وراثتی و مادرزادی
  • صدماتی مثل برخورد جسم سنگین و شکستگی بینی
  • عمل های قبلی ، حتی جراحی بینی کج

البته به یاد داشته باشید تشخیص عامل کجی به سادگی قابل انجام نمی باشد ، به همین دلیل ضروری است تا با مراجعه به یک جراح معاینه شوید. ایشان پس از بررسی جوانب مختلف و شرایط خاص هر متقاضی ، تصمیم می گیرند که نیازی به اجرای پروسیجر هست یا باید به سراغ روش دیگری رفت.

خصوصیات یک بینی کج

در بعضی افراد ، بینی آن ها به شکل یک کمان در آمده است و در برخی دیگر نیز امکان دارد یک طرف بینی دچار فرورفتگی شده باشد. در بسیاری از کیس ها شکل ظاهری دماغ پیچ خورده به نظر خواهد رسید اما از داخل ، هیچ انحرافی رخ نداده است.

مورد دیگری که بینی را کج می کند ، بیماری سفلیس می باشد. این مشکل منجر به منحرف شدن بینی نوزادان خواهد شد. البته توجه داشته باشید ممکن است در مواردی این کجی در جنین ، هنگامی که در رحم مادر خود قرار دارد رخ دهد و این کودک با یک دماغ کج پا به دنیا بگذارد.

در صورتی که پیش از این رینوپلاستی انجام داده اید و در دوران نقاهت متوجه انحراف بینی خود شده اید ، برای اجرای جراحی بینی کج عجله نکنید و تا برطرف شدن ورم منتظر بمانید ؛ زیرا گاها همین عارضه باعث می شود بینی در یک خط صاف به نظر نرسد.

بهره گرفتن از تمرینات و ورزش های خاص دماغ را صاف می کند؟

سایت هایی زیادی در بستر اینترنت وجود دارند و ادعا می کنند که با یک سری حرکات ویژه ، قادر خواهید بود تا بینی را به موقعیت اصلی خود بازگردانید. حتی در مواردی این سایت ها استفاده از ابزارهای مخصوص را نیز پیشنهاد می کنند و تضمین می دهند که با کمترین هزینه و وقت به هدف خود خواهید رسید. اما اگر می خواهید به حقیقت پی ببرید با ادامه مطلب همراه باشید.

تا به حال از لحاظ علمی ثابت نشده است که بدون جراحی بینی کج ، بتوان دماغ را صاف نمود. بهتر است به جای انجام این حرکات که هیچگونه تاثیری هم ندارند ، به پزشک مراجعه فرمایید تا از بهترین روند درمانی بهره مند شوید.

البته در نظر داشته باشید در صورتی که مایل به انجام عمل بینی کج نباشید و یا به هر دلیلی شرایط آن را دارا نباشید ، ممکن است تزریق فیلر به شما پیشنهاد شود. پزشک با وارد کردن این محلول به بافت های نرم ، ایرادات را برطرف کرده و کاری می کند تا در ظاهر دماغ در یک راستا به نظر برسد. البته این رویکرد در تمامی کیس ها قابل استفاده نیست و همان جراحی بینی کج استفاده می گردد.

فیلرهایی که به داخل پوست تزریق می شوند انواع مختلفی دارند که در ادامه آن ها را ذکر نموده ایم :

  • ژل کلسیم هیدروکسی آپاتیت
  • هیالورونیک اسید
  • سیلیکون

دو مورد ژل کلسیم هیدروکسی آپاتیت و هیالورونیک اسید عوارض جانبی مختصری دارند ؛ اما در موارد نادری سیلیکون باعث بروز التهاب زیادی می گردد که این مشکل با نام گرانوالوم شناخته می شود. این نکته را در گوشه ذهن خود داشته باشید که همه مدل های فیلر ریسک عفونت و نازک شدن پوست را نیز با خود به همراه دارد. همانطور که ذکر شد این رویه روی دماغ با درجه کجی پایین جواب می دهد اما در موارد شدیدتر باید به سراغ جراحی بینی کج رفت.

جراحی بینی کج - دکتر پریسا قاسمی

عمل بینی کج در تهران

برای انجام این پروسیجر ، دو رویکرد پیش گرفته می شود : رینوپلاستی و سپتوپلاستی. در رینوپلاستی ، بهترین دکتر عمل بینی تهران روی قسمت های خارجی تمرکز کرده و دست به ایجاد تغییرات می زند ، اما در مقابل در سپتوپلاستی پزشک تیغه میانی بینی را صاف خواهد کرد. در ادامه به شکبل مفصل تری این دو پروسه را توضیح داده ایم.

رینوپلاستی

خود این رویکرد به دو گروه زیبایی و عملکردی تقسیم بندی می شود. در دسته اول فقط و فقط ظاهر دستخوش تغییرات خواهد شد و در دسته دوم ، موضوعاتی که روی عملکرد دماغ تاثیرگذار هستند اصلاح می شوند. جراحی بینی کج می تواند تقارن را به صورت مراجعه کنندگان بازگرداند ؛ همچنین پزشک قادر است اندازه این عضو را کوچکتر کند ، به آن قوس دهد و یا پهنای آن را به شکل قابل توجهی کم تر نماید.

سپتوپلاستی

در این جراحی ، دیواره ای که حفره های بینی را از هم جدا کرده است ، صاف خواهد شد. در صورتی که انحراف سپتوم دلیل کج شدن بینی باشد ، پزشک این رویه را به شما توصیه خواهد کرد. جز قرار دادن بینی در یک خط عمود ، مشکل در تنفس نیز از بین رفته و انسداد سوراخ ها برطرف خواهد شد.

کج شدن بینی بعد از عمل

گاهی اوقات ممکن است افراد بعد از جراحی بینی کج در تهران یا هر نوعی از این عمل ، احساس کنند که بینی آن ها کج شده است و به دنبال دلیل آن هستند. اول از همه باید بگوییم اگر فکر می کنید بعد از برداشتن گچ چیزی که با آن مواجه شده اید نتیجه نهایی است ، سخت در اشتباهید. از زمانی که جراحی انجام می شود تا بهبود صد در صدی که چیزی حدود یک سال طول می کشد ، بینی ورم دارد. این تورم نه تنها باعث می شود شکل جدید دماغ دیده نشود ، بلکه امکان دارد ظاهرا ایراداتی را در آن ایجاد کند.

چیزی که باید به آن توجه داشته باشید ، این است که کجی بینی بعد از جراحی ممکن است به خاطر بروز ورم یک طرفه بوده و مشکلی در ساختار این عضو وجود نداشته باشد. البته ، همیشه مسئله این نیست و گاهی هم احتمال دارد به علت ضربه خوردن یا عدم مهارت پزشک این اتفاق رخ دهد.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که صاف کردن صد در صدی بینی و ایجاد تقارن کامل در موارد کمی اتفاق می افتد ؛ زیرا صورت انسان ها به صورت طبیعی نیز کامل متقارن نیست و درصد کمی انحراف بعد از عمل بینی کج نرمال می باشد. در ادامه برخی دیگر از دلایلی که منجر به کج شدن دماغ بعد از جراحی می شوند را ذکر کرده ایم :

  • عدم انجام درست مراقبت های بعد از جراحی بینی کج
  • بروز بافت اسکار بعد از این پروسه
  • امکان دارد پزشک مقدار زیادی از غضروف را در یک طرف بینی حذف کند
  • گاهی ممکن است اصلاحات انجام شده در دو طرف متفاوت بوده و همین موضوع موجب کجی شود
  • همانطور که ذکر شد ، ورم یک طرفه نیز در این امر دخیل است

 

سخن پایانی

علل مختلفی برای تغییر موقعیت بینی و کج شدن آن وجود دارند که شامل این موارد می شوند : سپتوم انحراف یافته ، وارد شدن ضربه به صورت و معضلات مادرزادی. در نظر داشته باشید که تا زمانی که این مشکل باعث بروز معضلاتی در عملکرد دماغ نشده باشد ، اجرای جراحی بینی کج ضرورتی ندارد ؛ و به طور کل می توان گفت که در حدود هشتاد درصد افراد به نوعی بینی کج دارند.

باید بگوییم که برای صاف کردن این عضو ، قادر نیستید با انجام نرمش ها و حرکات مخصوص مشکل را رفع نمایید. راه های دیگری از جمله تزریق فیلر و جراحی بینی کج پیش روی شما هستند که تشخیص مناسب بودن هر یک از آن ها به دوش جراح می باشد. توجه داشته باشید عارضه های خاصی با هر یک از این متدها همراه هستند و امکان دارد در پایان کار ، بینی بی نقصی نداشته باشید.

دکتر پریسا قاسمی
دکتر پریسا قاسمی

من دکتر پریسا قاسمی ، تجربه بیش از هزار عمل بینی را در کارنامه خود دارم . بورد تخصصی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و دوره‌های تخصصی مختلفی را در داخل و خارج از کشور گذرانده‌ام. طی سال ‌های فعالیت حرفه ‌ای‌ ، بهبود کیفیت زندگی بیمارانم از طریق بهبود شکل و عملکرد بینی ، همواره هدف اصلی من بوده است. هر بیمار برای من یک داستان منحصر به فرد دارد و من با دقت و توجه به جزئیات ، تلاش می ‌کنم نتایجی طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌ های صورت ارائه دهم.

0 0 رای ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها